Jak poprawnie używać hashtagów na Instagramie i poprawić skuteczność publikacji.

Hashtagi na Instagramie mogą wzmocnić lub pogrążyć Twoją strategię mediów społecznościowych na Instagramie. Jeśli użyjesz ich poprawnie, uzyskasz większą widoczność w swoich publikacjach, docierając do tych, którzy z pewnością są zainteresowani Twoimi produktami lub usługami. Aby skutecznie wykorzystywać hashtagi na Instagramie, musimy najpierw dokładnie wiedzieć, jak działają.

Wszystko, co musisz wiedzieć o hashtagach na Instagramie 

Hashtag to kombinacja liter, cyfr i / lub emotikonów poprzedzonych symbolem # (na przykład #lifestyle). Jest to sposób na tagowanie postów. Służą do kategoryzowania treści i zwiększania ich widoczności.

Możesz kliknąć hashtag. Gdy to zrobisz, przejdziesz do strony Instagrama, na której będą wyświetlane publikacje oznaczone tym hashtagiem. Możesz także wyszukać określony hashtag w wyszukiwarce Instagrama, a skończysz na tej samej stronie, na której zobaczysz wszystkie wpisy zawierające ten tag lub hashtag.

Do czego służą hashtagi na Instagramie?

Hashtagi to ważny sposób na powiększanie i poszerzanie grona odbiorców na Instagramie.

Jak wspomniano wcześniej, gdy użyjesz hashtagu w swoim poście, pojawi się on na stronie wyszukiwania tego hashtagu. Podobnie, gdy użyjesz hashtagu w swojej historii (Story), może on również pojawić się w odpowiednich historiach tego hashtagu i na głównej stronie hashtagu.

Ponadto ludzie mogą śledzić określony hashtag, co oznacza, że ​​mogą zobaczyć Twój post, jeśli zawiera ten hashtag. W ten sposób osoby, które nie znają lub nie wiedzą o Tobie lub Twojej marce, mogą zobaczyć Twoją publikację. Hashtagi mogą być również sposobem na generowanie społeczności online, zachęcając ludzi do interakcji z Twoją własną marką.

Ile hashtagów użyć w tym samym poście?

W publikacji dla Twojego Kanału możesz zawrzeć maksymalnie 30 hashtagów, a w przypadku Story maksymalnie 10 hashtagów. 

Mimo że w jednym poście można opublikować do 30 hashtagów, nie oznacza to, że musisz używać ich wszystkich. 

Około 11 hashtagów to dobra liczba na początek.

W zależności od branży niektóre hashtagi działają skuteczniej niż inne, więc pierwsze publikacje posłużą do zbadania i przetestowania, które z nich przynoszą najlepszy skutek.

Jak ukryć hashtagi na Instagramie

Możesz nie chcieć dołączać długiego ciągu hashtagów do swojej publikacji. Na szczęście istnieje kilka sposobów na ich ukrycie lub wyświetlanie w bardziej subtelny sposób.

Jak ukryć hashtagi na Instagramie w komentarzu:

  1. Napisz opis swojej publikacji jak zwykle, ale tym razem nie dołączaj żadnych hashtagów.
  2. Po opublikowaniu swojego posta kliknij ikonę napisania komentarza.
  3. Napisz lub wklej hashtagi, które chcesz dołączyć, i następnie “skomentuj”.

Na urządzeniach mobilnych hashtagi nie będą widoczne, chyba że użytkownik kliknie, aby zobaczyć wszystkie komentarze. Z drugiej strony, jeśli będą widoczne na komputerze, pojawią się na początku wszystkich komentarzy.

W przypadku, gdy zostałeś skomentowany pod postem, możesz ustawić swoje ulubione komentarze lub te, które chcesz, aby były bardziej widoczne, za pomocą przycisku ustawiania komentarza, który możesz znaleźć, klikając opcje komentarza. Możesz to zrobić tylko w wersji mobilnej.

Jak ukryć hashtagi na Instagramie w tytule:

Możemy również ukryć hashtagi w kopii tytułowej.

  1. Napisz tekst, który chcesz pokazać.
  2. Naciśnij enter lub wprowadź kropkę lub myślnik tyle razy, o ile chcesz oddzielić główny tekst od hastaghów.
  3. Napisz teraz hashtagi, które chcesz.
  4. Instagram z trzech linii ukrywa resztę tekstu, więc Twoje hashtagi będą wizualnie oddzielone od tytułu i nie będą już widoczne, chyba że Twoi obserwatorzy klikną, aby „zobaczyć więcej”. Stanie się to w wersji mobilnej. W przypadku komputera zostanie pokazana cała treść tekstu.

Jak ukryć hashtagi w Instagram Stories:

Najlepszą opcją bez wątpienia jest napisanie hashtagu i zminimalizowanie go do tego stopnia, że ​​przestanie być widoczny.

Inną rzeczą, którą możesz zrobić, to napisać go w trybie przezroczystym lub napisać hashtag i ukryć go z prezentem, pytaniem, ankietą … itp. na górze materiału.

Jak dowiedzieć się, które hashtagi są popularne na Instagramie?

W przeciwieństwie do Twittera, Instagram nie publikuje najczęściej używanych obecnie hashtagów.

To, co możesz zobaczyć, to liczba osób, które użyły tego hashtagu w poście. Instagram udostępnia również listę hashtagów podobnych do tego, który napisałeś, wraz z liczbą postów, w których zostały napisane.

Jakie są najpopularniejsze hashtagi na Instagramie

Oto lista 25 najczęściej używanych hashtagów w 2021 roku:

#love

#instagood

#photooftheday

#fashion

#beautiful

#happy

#skin

#tbt

# like4like

#followme

#picoftheday

#follow

#myself

#selfie

#summer

#art

#instadaily

#friends

#repost

#nature

#girl

#fun

#style

#smile

#food

Pamiętaj, że najpopularniejsze hashtagi na Instagramie niekoniecznie są najskuteczniejsze.

Duża liczba postów z określonym hashtagiem może oznaczać, że wiele osób podąża za tym hashtagiem, ale oznacza to również, że jest on obecny w wielu treściach i że Twoje posty mogą się zgubić i nie być widoczne.

Instagram sugeruje używanie kombinacji popularnych i niszowych hashtagów dla Twojego produktu, aby dotrzeć do różnych odbiorców, od szerszej publiczności po bardziej ukierunkowaną.

Stwórz hashtag dla swojej marki

Najlepszym hashtagiem dla Twojej marki jest ten, który został dla niej stworzony. Hashtag marki to tag stworzony w celu promowania Twojej firmy lub marki. Musi odzwierciedlać sprzedawany produkt lub usługę, niektóre wartości marki, nazwę firmy lub promowaną markę.

Możesz poinformować odbiorców o swoim hashtagu poprzez biografię na Instagramie oraz w tekstach swoich zdjęć. Możesz także organizować konkursy lub prezenty, aby promować firmowy hashtag.

Potrzebujesz pomocy w zarządzaniu sieciami społecznościowymi? Masz zbyt wiele rzeczy do załatwienia w swoim biznesie, że nie możesz spędzić wystarczająco dużo czasu na Instagramie?

Opracujemy dla Ciebie strategię social media, skontaktuj się z nami.