Czym jest retargeting i dlaczego jest ważny dla Twojego biznesu?

Retargeting, zwany także remarketingiem – to technika powrotu do tych użytkowników, którzy już odwiedzili nasz sklep internetowy. Prosta, ale dobrze zaplanowana strategia retargetingu może znacznie zwiększyć sprzedaż i generowanie leadów sprzedażowych.

Retargeting to strategia marketingowa stosowana w przypadku osób, które wcześniej odwiedziły Twoją witrynę, sklep internetowy lub po prostu były zainteresowane Twoją marką.

Jako użytkownicy social media wszyscy doświadczamy retargetingu. Szukamy produktu, przeglądamy kilka stron i zostawiamy zakup na kilka dni później. Następnego dnia, przeglądając nasze ulubione portale, zaczynamy dostrzegać produkty, które zainteresowały poprzedniego dnia. W dziale sportowym, w dziale ekonomicznym, a nawet na blogu modowym znajomego. 

Ponadto, jeśli jesteś zapalonym kupującym online, przekonasz się, jak łatwo jest wymusić kilka sztuczek, aby Twoja ulubiona marka dała Ci upust, którego oczekujesz. Retargeting z dobrze określoną strategią przyniesie Ci kilka dodatkowych zrealizowanych sprzedaży, ale także zadowolonych klientów. Istnieją dwa główne klucze do skutecznego retargetingu:

  • Poznaj swoich użytkowników.
  • Nie bądź nachalny.

Odpowiednie retargetowanie w oparciu o status użytkownika

Pierwsze kampanie retargetingowe polegają na stworzeniu listy wszystkich odwiedzających witrynę i tworzeniu dla nich reklam. Łatwiej jest sprzedać użytkownikowi, który już nas zna, niż temu, który nas nigdy wcześniej nie widział. 

Następnym krokiem jest tworzenie list użytkowników na podstawie ich wartości. Prowadząc sklep z miesięcznym ruchem przekraczającym 100 tys. użytkowników, będziesz w stanie zaprojektować bardzo szczegółową strategię retargetingu.

  • Odwiedzający tylko do strony głównej. Ci użytkownicy są prawie tak zimni jak nowi użytkownicy, ponieważ w jakiś sposób znaleźli naszą witrynę, ale nic nie zrobili. Jaką strategią powinniśmy się tutaj kierować? Znakowanie. Przypomnijmy im, co robimy i dlaczego możemy ich zainteresować. Ale z umiarem!
  • Odwiedzający, którzy przeglądali co najmniej jedną kategorię naszego sklepu. Wiemy już więcej o tych użytkownikach, wiemy, jakimi produktami są zainteresowani. Pokażmy im reklamy – najlepiej dynamiczne z kategorii, które odwiedzili, lub podobnych. Możesz też zasugerować im wygląd, pokazując produkty, które pasują do tych, które widzieli.
  • Lekkie konwersje. Na przykład ci, którzy zapisali się do newslettera lub utworzyli listę życzeń. Ci goście są dość cenni, dajmy im coś w zamian. Nie musi to być koniecznie zniżka pieniężna. Na przykład strona z usługami może zaoferować bezpłatną konsultację lub ebook, coś, co daje wartość, a także służy do wykazania Twojej wiedzy i wyróżnienia się na tle konkurencji. Sklep mógłby rozdać próbki lub wysłać zaproszenie do salonu.
  • Odwiedzający, którzy zamierzają kupić – porzucone koszyki. Najczęściej jest to odzyskiwanie ich za pomocą automatycznych wiadomości e-mail, ale możesz też przekonać ich dodatkowym rabatem lub informacją, że dostępnych jest niewiele jednostek.
  • Klienci. Wreszcie! To ci użytkownicy, którzy kupili nasze produkty. Pierwszą myślą może być wykluczenie ich z kampanii reklamowej, ponieważ chcemy zdobywać nowe sprzedaże, ale tak naprawdę nadszedł czas, aby ich oczarować i zatrzymać. Istnieje wiele badań, które pokazują, że pozyskanie nowego klienta jest znacznie droższe niż utrzymanie istniejącego.

Aby tworzyć prawidłowe listy użytkowników i skuteczne kampanie, niezbędne jest posiadanie solidnego systemu pomiarowego, który pozwala kategoryzować odwiedzających witrynę. Gdy niektóre sklepy internetowe zawierają setki produktów, konieczne jest użycie kreacji dynamicznych — generowanych ze wszystkich produktów w czasie rzeczywistym, zmieniających się dla każdego użytkownika — w celu zautomatyzowania procesu retargetingu.

Dlaczego powinniśmy robić retargeting?

Średnia liczba odwiedzin witryny przez użytkownika przed zakupem wynosi 9,5 raza.

96% użytkowników odwiedzających sieć odchodzi bez kupowania.

Retargeting pozwala nam personalizować reklamy, co trzykrotnie zwiększa nasze szanse na powrót użytkownika na naszą stronę internetową w porównaniu z reklamami niespersonalizowanymi. Retargeting znacznie zwiększa nasze szanse na powrót użytkownika i zakup.

Nie bądź nachalny: zadbaj o częstotliwość

Jak wspomnieliśmy wcześniej, pamiętajmy, że nie chcemy zasypać użytkowników reklamami i ofertami, ponieważ spowoduje to jedynie odrzucenie. Chcemy we właściwym czasie zaoferować użytkownikom to, czego szukają, zapewniając zawsze najskuteczniejszy przekaz.

Tutaj wkracza wskaźnik częstotliwości. W większości kampanii możemy monitorować i kontrolować, ile razy dziennie nasze reklamy będą wyświetlane każdemu użytkownikowi, dlatego należy zachować czujność. Za dopuszczalną częstotliwość uważa się zwykle od 1 do 3 wyświetleń dziennie, chociaż każda publiczność może potrzebować innej częstotliwości.

Analizuj swoje kampanie. Jeśli masz częstotliwość wyświetleń na poziomie 12, ostrożnie! Oznacza to, że relacja między budżetem a liczbą użytkowników jest bardzo nierówna. Zastanów się nad przekierowaniem budżetu na inną kampanię, która nie funkcjonuje jeszcze wystarczająco dobrze.

Czy masz już zdefiniowaną strategię retargetingu? Pomożemy Ci zoptymalizować Twoją stronę internetową lub sklep aby dobrze konwertował i generował leady!