Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki Neess

image
O PROJEKCIEUSŁUGITECHNOLOGIA

Lider na rynku sprzedaży akcesoriów kosmetycznych w Polsce i na świecie. Dla marki Neess wdrożyliśmy sklep internetowy na najnowszej wersji oprogramowania PrestaShop. Proces wdrożenia składał się z fazy Analizy, Projektowania graficznego oraz Wdrożenia. Z sukcesem udało się wdrożyć niskim kosztem profesionalny sklep internetowy.


Zobacz: neess.pl
  • Wdrożenie B2C
  • Serwisowanie
  • Optymalizacja
  • PrestaShop
Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki Neess

O marce

Produkty marki Nees należącej do Donegal można kupić w drogeriach i sklepach wielkopowierzchniowych w całej Polsce, jak również w 20 krajach, między innymi w Norwegii, Kazachstanie, Grecji, Holandii, Chorwacji, Słowacji, na Cyprze, jak również Islandii. Liczba krajów eksportowych, do których firma dostarcza produkty, z roku na rok rośnie. Marka Neess specjalizuje się w produkcji lakierów hybrydowych oraz akcesoriów niezbędnych do jego wykonania. Zespół Neess to ludzie pełni zaangażowania. Są prężnie i nieustająco rosnącą marką, która łączy tradycję z nowoczesnością, dzięki czemu z powodzeniem prowadzi swój biznes od lat.

Wyzwanie

Marka zwróciła się do nas w celu wdrożenia nowego sklepu internetowego na platformie PrestaShop wraz z migracją danych. Budżet wdrożenia był ograniczony dlatego też zdecydowaliśmy się na wdrożenie najistotniejszych funkcji dla klientów i upraszczanie tak procesów, aby były efektywne dla przedsiębiorstwa, a zarazem nie wymagały znaczących zmian w dotychczasowym działaniu. Sellision podchodzi ambitnie do każdego projektu stawiając dużą uwagę na nowoczesny design z najlepszymi praktykami UX co dla nas było także bardzo istotne, aby wdrożyć sklep zgodny z naszymi standardami w ograniczonym budżecie. Udało nam się podczas fazy projektowania graficznego zaprojektować nowoczesny i przełomowy design sklepu internetowego wykorzystujący domyślnie mechanizmy systemu PrestaShop oraz nasze autorskie moduły. Wyzwaniem we wdrożeniu było stworzenie sklepu, który bardzo wydajnie i intuicyjnie działa na urządzeniach mobilnych, gdzie ruch mobile stanowi 90% ruchu.

Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki Neess

Zakres prac

Wdrożenie składało się z standardowych trzech faz Wdrożenia sklepu internetowego i było realizowane zgodnie z naszym procesem, który stosujemy z licznymi udoskonaleniami od ponad 5 lat. Łącznie zamówienie było realizowane w 13 etapach, które pozwoliły klientowi rozumieć proces wdrożenia i w pełni mieć nad nim kontrolę od strony otrzymywania rezultatów oraz rozliczeń.

FazaEtap
Analiza
  • Warsztat
  • Analiza wymagań
  • Analiza techniczna
Projektowanie
  • Warsztat
  • Projektowanie graficzne
Programowanie
  • Konfiguracja środowiska wdrożeniowego
  • Wdrożenie głównej ścieżki zakupowej
  • Wdrożenie podstron
  • Dostosowanie backoffice
  • Migracja danych
  • Integracje
  • Przygotowanie marketingowe sklepu
  • Premiera

Rezultat

Analiza

W pierwszej fazie dogłębnie zrozumieliśmy potrzeby klienta oraz wykorzystaliśmy nasze doświadczenie zdobyte w codziennej obsłudze marketingowej i programistycznej naszych klientów z tej samej branży w jakiej działa klient – Beauty. Ustaliliśmy podział prac tak, aby w pierwszej kolejności zrealizować najistotniejsze funkcje sklepu, a pozostałe funkcje zrealizować w ramach rozwoju projektu. Takie rozwiązanie pozwala klientowi refinansować rozwój z wzrostu sprzedaży. Jest to rozwiązanie, które zawsze polecamy klientom niezależnie od sytuacji w której klient się znajduje. Dzięki temu możemy lepiej badać wpływ zmian w sklepie na poziom konwersji. Podczas warsztatu udało się także ustalić jakie zasoby materialne posiada klient, aby przyspieszyć wdrożenie integracji – klient już wcześniej miał doświadczenie z systemem PrestaShop, więc to także pozwoliło nam bardziej precyzyjnie rozmawiać o oczekiwaniach obu stron.

Projektowanie graficzne

Projektowanie graficzne poprzedziliśmy warsztatami w ramach których zainteresowane osoby po stronie klienta oraz po naszej stronie brały czynny udział w planowaniu wizji projektu. Na spotkanie zaprosiliśmy także naszych specjalistów marketingowych, którzy doradzali jakie rozwiązania warto zastosować, aby zwiększać sprzedaż w sklepie internetowym. Ponieważ najczęściej po wdrożeniu prowadzimy dla klientów działania marketingowe to dbamy od samego początku, aby wdrażany sklep zaspokajał przede wszystkim potrzeby przyszłych klientów sklepu. Dzięki temu marka zarabia więcej, a klienci stają się bardziej lojalni korzystając z sklepu, który po prostu sprawia im przyjemność podczas zakupów. Po zebraniu wizji przez projektanta graficznego na spotkaniach warsztatowych przystąpiliśmy do etapu projektowania graficznego. W ramach tego etapu projektant graficzny przygotował koncept strony głównej, który dopiero po trzeciej iteracji zdobył swój finalny kształt. Po stworzeniu konceptu strony głównej projektant graficzny przygotował wszystkie pozostałe widoki wymagane do wdrożenia w sklepie internetowym. Podczas postępu prac spotykaliśmy się z klientem, aby omawiać każdy z elementów graficznych sklepu. Korzystamy z nowoczesnych narzędzi do projektowania graficznego, dzięki temu mogliśmy w czasie rzeczywistym udostępniać klientowi projekt graficzny i zarazem oznaczać elementy, które wymagały prac po spotkaniu.

Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki Neess
Wdrożenie

Po zakończeniu fazy projektowania graficznego przeszliśmy do fazy wdrożenia. Wdrożenie zrealizowaliśmy zgodnie z metodologią Scrum. Dzięki zastosowaniu Scrum projekty zawsze wdrażamy pomyślnie, bo wraz z postępem prac prowadzimy z klientem szeroką komunikację ustalając zakres prac i dostosowując się do zmian. Dzięki temu klient miał pewność, że sklep internetowy zostanie zrealizowany zgodnie z jego oczekiwaniami, a my mieliśmy pewność, że projekt zostanie ukończony w terminie i zgodnie z założonym budżetem.

Wraz z rozpoczęciem wdrożenia precyzyjnie rozpisaliśmy wszystkie zadania w narzędziu projektowym z podziałem na sprinty. Takie podejście pozwala efektywniej prowadzić spotkanie planujące sprint na których zwykle precyzujemy szczegóły wymagań zadań.

Sprinty trwały średnio co 10-14 dni i kończyły się spotkaniem prezentującym rezultaty prac w zadaniach. Standardem dla nas jest to, aby prezentować rezultaty prac na serwerze deweloperskim, tak aby klient mógł także w własnym zakresie sprawdzać rezultaty prac.

W ramach wdrożenia dokonaliśmy także licznych integracji z systemami płatniczymi, dostawcami oraz dedykowanym systemem ERP klienta.

Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki Neess

Podsumowanie

Wdrożenie sklepu internetowego dla marki Neess udało się z pełnym powodzeniem wdrożyć i rezultat naszych prac można zobaczyć bezpośrednio pod adresem neess.pl. Wdrożenie wyniosło łącznie 220 godzin i udało się zrealizować w niecałe dwa miesiące od momentu rozpoczęcia realizacji zamówienia.

Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki Neess
Menu

Daniel Tomaszewski

Managing Director

Daniel Tomaszewski - Managing Director

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach

Spotkajmy się i porozmawiajmy o tym jak możemy zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Bezpłatna konsultacja

Historie sukcesów naszych klientów