You are exploring the polish version of our page. Would you like to view this site in English?
Wdrożenie B2B oraz B2C PrestaShop dla marki Bottari
O PROJEKCIE | USŁUGI | TECHNOLOGIA |
---|---|---|
Dla marki Bottari zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy sklep internetowy na najnowszej wersji oprogramowania PrestaShop. W pierwszej kolejności wdrożyliśmy sklep B2C i następnie wdrożyliśmy w ramach tego samego systemu sklep B2B. Wraz z wdrożeniem dokonaliśmy szeregu indywidualnych integracji oraz rozwiązań usprawniających obsługę klienta B2B. Zobacz: bottari.pl |
|
|
O marce
Bottari Polska jest częścią międzynarodowej grupy Bottari Europe i działa na polskim rynku od 1995 roku. Firma rozwija swój magazyn, sprzedaż i asortyment produktów, osiągając sukces w postaci nowoczesnego kompleksu biurowo-magazynowego w Radziejowicach. Oferuje ponad 5000 produktów w 50 kategoriach, dostępnych w hipermarketach, stacjach benzynowych i sklepach specjalistycznych. Bottari Polska zajmuje się także dystrybucją i serwisem różnych marek rowerów i hulajnóg elektrycznych, w tym znanych marek jak Ducati i Lamborghini.
Wyzwanie
Marka zwróciła się do nas z wdrożeniem sklepu internetowego na oprogramowaniu PrestaShop dla klientów B2B oraz B2C. Platforma przede wszystkim ma pozwolić na dotarcie do nowych klientów oraz usprawnić proces współpracy z aktualnymi klientami B2B. Podczas pierwszych spotkań wypracowaliśmy plan w ramach którego zaplanowaliśmy tak wdrożenie, aby w pierwszej kolejności wdrożyć sklep B2C oraz zaraz po wdrożeniu przejść do wdrożenia sklepu B2B w ramach tego samego oprogramowania rozszerzając sklep o rolę użytkownika B2B. Takie podejście wymagało dobranie odpowiednio technologii oraz rozwiązań. Wszystko to zaplanowaliśmy w dokumentacji funkcjonalnej oraz na projekcie graficznym. Wyzwaniem także było to, aby sklep zintegrować z systemem ERP Enova365 dla B2C jak i B2B .
Zakres prac
Wdrożenie przeprowadzono zgodnie z naszym procesem, który stale udoskonalamy przez ponad 5 lat i składa się z trzech standardowych faz. Wdrożenie podzielono na 13 etapów, co pozwoliło klientowi na pełne zrozumienie procesu, a także na kontrolowanie go od strony otrzymywania rezultatów i rozliczeń.
Faza | Etap |
---|---|
Analiza |
|
Projektowanie |
|
Programowanie |
|
W ramach wdrożenia można wyszczególnić:
- Wdrożenie dwóch sklepów B2C oraz B2B w ramach jednego systemu
- Integracja z systemem ERP Enova365
- Blog
- Ceny widoczne po zalogowaniu
- Rejestracja i logowanie jako klient B2B
- Indywidualny cennik produktów
- Kredyt kupiecki z metodą spłaty online
- Stałe progi rabatowe
- Import produktów do koszyka
- Wznawianie ostatniego zamówienia
- Próg minimalnej wartości zamówienia
Rezultat
Analiza
W początkowej fazie projektu, nasz zespół dokładnie zanalizował wymagania klienta poprzez serię spotkań zarówno bezpośrednich, jak i szczegółowych dyskusji online, co pozwoliło na głębokie zrozumienie potrzeb. Planując wdrożenie sklepu internetowego B2C, równocześnie rozważaliśmy również uruchomienie platformy B2B, co wymagało wyboru elastycznych rozwiązań adekwatnych dla obu modeli biznesowych. Priorytetyzacja zadań według metody MoSCoW umożliwiła nam skupienie się na kluczowych funkcjach sklepu, z możliwością dalszego rozwoju projektu. Przeprowadziliśmy także warsztaty dotyczące definiowania Person, aby lepiej zrozumieć oczekiwania klientów B2C i B2B.
Projektowanie graficzne
Projektowanie graficzne poprzedziliśmy warsztatami w ramach których zainteresowane osoby po stronie klienta oraz po naszej stronie brały czynny udział w planowaniu wizji projektu. Po zebraniu wizji przez projektanta graficznego na spotkaniach warsztatowych przystąpiliśmy do etapu projektowania graficznego. W ramach tego etapu projektant graficzny przygotował koncept strony głównej, który po drugiej iteracji w pełni spełnił oczekiwania klienta. Po stworzeniu konceptu strony głównej projektant graficzny przygotował wszystkie pozostałe widoki wymagane do wdrożenia w sklepie internetowym. Podczas postępu prac spotykaliśmy się z klientem, aby omawiać każdy z elementów graficznych sklepu. Korzystamy z nowoczesnych narzędzi do projektowania graficznego, dzięki temu mogliśmy w czasie rzeczywistym udostępniać klientowi projekt graficzny i zarazem oznaczać elementy, które wymagały prac po spotkaniu.
Wdrożenie
Wdrożenie jak każde inne zrealizowaliśmy zgodnie z metodologią Scrum. Dzięki zastosowaniu Scrum projekty zawsze wdrażamy pomyślnie, bo wraz z postępem prac prowadzimy z klientem szeroką komunikację precyzując zakres prac i dostosowując się do zmian, które zawsze mogą wyniknąć, kiedy klient poświęca więcej czasu na spełnienie swojej wizji. Dzięki temu klient miał pewność, że sklep internetowy zostanie zrealizowany zgodnie z jego oczekiwaniami, a my mieliśmy pewność, że projekt zostanie ukończony w terminie i zgodnie z założonym budżetem.
Wraz z rozpoczęciem wdrożenia precyzyjnie rozpisaliśmy wszystkie zadania w narzędziu projektowym z podziałem na sprinty. Takie podejście pozwala efektywniej prowadzić spotkanie planujące sprint na których zwykle precyzujemy szczegóły wymagań zadań.
Sprinty trwały średnio co 10 dni i kończyły się spotkaniem prezentującym rezultaty prac w zadaniach. Standardem dla nas jest to, aby prezentować rezultaty prac na serwerze deweloperskim, tak aby klient mógł także w własnym zakresie sprawdzać rezultaty prac.
W ramach wdrożenia dokonaliśmy także licznych integracji z systemami płatniczymi.
Wdrożenie sklepu internetowego dla marki Bottari udało się z pełnym powodzeniem wdrożyć i rezultat naszych prac można zobaczyć bezpośrednio pod adresem bottari.pl Wdrożenie wyniosło łącznie 360 godzin i udało się zrealizować w niecałe 3 miesięce od momentu rozpoczęcia realizacji zamówienia.
Daniel Tomaszewski
Managing Director
Porozmawiajmy o Twoich potrzebach
Spotkajmy się i porozmawiajmy o tym jak możemy zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.
Bezpłatna konsultacja