You are exploring the polish version of our page. Would you like to view this site in English?
Program lojalnościowy dla marki Wisan
O PROJEKCIE | USŁUGI | TECHNOLOGIA |
---|---|---|
Dla marki zbudowaliśmy dedykowany program lojalnościowy składający się z 3 poziomów przyznawanych na okres 12 miesięcy. Użytkownik wchodzi na wyższy poziom lub utrzymuje się na danym po spełnieniu progu punktowego. Punkty użytkownik zbiera za zdarzenia wykonane w sklepie, które zarazem uruchamiają komunikacje zaplanowaną w narzędziu marketing automation. Zobacz: sklep.wisan.pl/karta-rabatowa |
| PrestaShop |
O marce
Fabryka Firanek „Wisan” S.A. w Skopaniu jest przedsiębiorstwem o 60-cio letniej tradycji. Jej budowę rozpoczęto jeszcze przed II wojną światową w ramach Centralnego Okręgu Przemysłowego, ale dopiero w 1951 r. rozpoczęto produkcję tekstyliów. Obecnie Wisan jest jednym z 5-ciu głównych producentów firanek w Polsce i jednym z największych w Europie.
Od lat Wisan eksportuje znaczną część swoich wyrobów do ponad 30 krajów na całym świecie, głównie na bardzo wymagające rynki Europy Zachodniej jakimi są: Francja, Anglia, Szwecja, Niemcy, Holandia. Wyroby Wisan można również spotkać w RPA, Chile, Nowej Zelandii, USA i Kanadzie.
Wyzwanie
Po uruchomieniu sklepu internetowego, klient zwrócił się do nas z prośbą o wdrożenie programu lojalnościowego, który zaprojektowaliśmy w oparciu o nasze doświadczenie i ostatnie badania nad lojalnością użytkowników dla kilku naszych klientów. Klient bardzo ceni ten obszar prac, ponieważ klienci dokonują zazwyczaj tylko dwóch zakupów w roku w okresie sezonu sprzedażowego, co sprawia, że utrzymanie lojalności przez okres 12 miesięcy jest wyzwaniem. Tradycyjne komunikaty marketingowe z aktualnymi ofertami nie były skuteczne w utrzymaniu klientów.
Nasz program lojalnościowy zawiera mechanizm przyznawania poziomów w określonych ramach czasowych, co pozwala nam zwiększyć komunikację za pośrednictwem wiadomości e-mail/sms/push przy użyciu zintegrowanego narzędzia marketing automation. Ustanowiliśmy trzy poziomy lojalnościowe i przypisaliśmy punkty klientom za określone zdarzenia, w tym zakupy o określonej wartości, określone produkty i pozostawienie recenzji.
Wraz z wdrożeniem programu lojalnościowego opracowaliśmy mechanizm przyznawania poziomów na ściśle określony czas co pozwala nam na zwiększenie komunikacji mail/sms/push za pomocą narzędzia marketing automation z którym dokonaliśmy integracji.
W ramach prac ustaliliśmy trzy poziomy lojalności oraz za jakie zdarzenia klient dostaje punkty. Między innymi klient miał dostawać punkty za zakupy o określonej wartości, zakupy określonych produktów czy chociażby pozostawienie recenzji.
Całość rozwiązania zaprogramowaliśmy w ramach naszego autorskiego modułu do PrestaShop oraz zintegrowaliśmy się za pomocą API z narzędziem do marketing automation, który wykonuje komunikację marketingową wysyłaną z naszego modułu.
Klient w ramach poziomów ma różne stałe rabaty, które muszą być odpowiednio pokazywane w sklepie co także stało się wyzwaniem, aby ustalić tak politykę rabatową w sklepie, aby stosowany był tylko najwyższy rabat.
Rezultat
Proces wdrożenia obejmował trzy kluczowe fazy: projektowanie graficzne, programowanie oraz komunikację marketing automation. Zespół podszedł do wdrożenia kompleksowo, obsługując wszystko od stworzenia strategii do najdrobniejszych detali w komunikacji marketingowej.
Program zwiększa liczbę zgód na marketing o 77% oraz zwiększa liczbę kliknięć w mailu z 6% do 22%. Udział sprzedaży z programu lojalnościowego w sprzedaży ogółem dla powracających klientów wynosi 39,3%. W ciągu roku system wysyła ponad milion wiadomości automatycznych z programu.
Daniel Tomaszewski
Managing Director
Porozmawiajmy o Twoich potrzebach
Spotkajmy się i porozmawiajmy o tym jak możemy uporządkować Twój e-commerce
Bezpłatna konsultacja