10 trendów w e-commerce na rok 2022
Wartość rynku e-Commerce od wielu lat wykazuje tendencję wzrostową. Coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie działalności w sieci. Obserwacja handlu elektronicznego pozwala dostrzec kilka trendów eCommerce, które będą decydujące w 2022 roku.
Sprzedaż detaliczna e-commerce na całym świecie od 2014 do 2024
Ewolucja sprzedaży: Globalna sprzedaż detaliczna e-commerce osiągnie w 2021 r. 4,89 miliardów USD. Przewiduje się, że do końca 2024 r. liczba ta osiągnie 6,39 miliardów USD. Za 10 lat wielkość biznesu pomnoży się sześciokrotnie.
Biorąc pod uwagę te liczby, wydaje się, że potencjał e-commerce jest nieograniczony. Każdy przedsiębiorca lub właściciel firmy zajmującej się handlem elektronicznym powinien wziąć te liczby pod uwagę aby lepiej zrozumieć kierunek, w którym zmierza sprzedaż internetowa.
Liczba kupujących będzie nadal rosła
Ponad 27,2% światowej populacji kupuje online (ponad 2 140 mln kupujących). Nie ulega wątpliwości, że liczba ta będzie nadal rosła w nadchodzących latach.
Sztuczna inteligencja w e-commerce i machine learning
Sklepy internetowe wykorzystują sztuczną inteligencję i machine learning, aby oferować konsumentom bardziej spersonalizowane doświadczenia zakupowe, tworząc inteligentne rekomendacje produktów i korzystając z wyszukiwania predykcyjnego.
Zakupy w mediach społecznościowych
Coraz więcej użytkowników ufa portalom społecznościowym podczas podejmowania decyzji zakupowych. Duży odsetek tych użytkowników chciałby kupić produkt bezpośrednio w samej sieci społecznościowej. Handel społecznościowy (proces kupowania bezpośrednio w sieciach społecznościowych) staje się coraz bardziej interesującym kanałem e-commerce.
Zwiększone wykorzystanie chatbotów
Chatboty zyskały popularność w obsłudze klienta. Obecnie coraz większa liczba kupujących nie wykazuje niechęci do rozmowy z botami i innymi cyfrowymi narzędziami samopomocy.
Wyszukiwanie głosowe: będzie ewoluować
Stopniowo ta nowa forma wyszukiwania nabiera tempa. Użytkownicy coraz częściej korzystają z wyszukiwania głosowego na swoich tabletach, smartfonach i asystentach głosowych. Według Google 42% Brytyjczyków codziennie korzysta z wyszukiwania głosowego
Konfigurowalne produkty
Coraz więcej sklepów e-commerce sprzedaje produkty, które mogą być spersonalizowane przez konsumentów. Sklepy wykorzystują ankiety lub konkursy, aby coraz lepiej poznawać swoich kupujących i tym samym móc oferować im odpowiedni zakres personalizacji.
Budowanie otwartej relacji z klientami
Użytkownicy częściej ufają firmom, które są otwarte i uczciwe oraz chętnie udostępniają informacje na swój temat, w tym: wartości firmy, etyczne pochodzenie produktów, bezpośredni kontakt z personelem firmy.
Zautomatyzowany marketing e-mail
Upewnij się, że automatyzacja kampani marketingowych e-mail dla różnych segmentów. Wiadomości e-mail są nadal kluczowe w odzyskiwaniu porzuconych koszyków i przeprowadzaniu kampanii marketingowych.
Czas ładowania strony nadal jest decydujący
Długi czas ładowania mobilnego sklepu internetowego drastycznie zwiększa szanse na jego porzucenie przez kupującego. Szybkość jest ważna, a konsument nie chce czekać. Jeśli Twoja witryna wolno się ładuje, pamiętaj jesteśmy ekspertami w optymalizacji wydajności sklepów internetowych!
Sprzedawaj na całym świecie
Czy jesteś gotowy, aby wprowadzić swoje produkty na rynek globalny? Eksperci przewidują, że prawie jedna czwarta wszystkich zamówień e-commerce do 2022 r. będzie miała charakter transgraniczny.
Chcesz, abyśmy pomogli Ci zbudować sprzedaż w internecie?