Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki Toolbox

image
O PROJEKCIEUSŁUGITECHNOLOGIA
Firma Toolbox zwróciła się do nas w celu wdrożenia najnowszej wersji oprogramowania PrestaShop wraz z wdrożeniem projektu graficznego.

Zobacz: toolbox.pl
  • Wdrożenie B2C
  • Serwisowanie
  • Optymalizacja
  • PrestaShop
Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki Toolbox

O marce

Sklep specjalizującym się w szeroko pojętej branży narzędziowej. Marka działa na rynku od 2011 roku. W ofercie znajdują się urządzenia do zastosowań przemysłowych, warsztatowych czy garażowych, w tym kompresory. Urządzenia spawalnicze typu MMA, MIG oraz TIG, przecinarki plazmowe oraz osprzęt do tych produktów. Toolbox posiada też szeroką gamę szafek narzędziowych, narzędzi ręcznych czy elektronarzędzi.

Wyzwanie

Klient swoją pozycję sprzedażową w Internecie głównie zbudował na sprzedaży przez portale aukcyjne co wymagało szeregu prac związanych z integracją Allegro, która stanowiła bardzo duży priorytet dla klienta. Istotne było utrzymywanie takiej samej oferty w sklepie jak na Allegro i zarządzania ofertą na obu platformach bezpośrednio z poziomu sklepu internetowego. Dlatego też standardowe rozwiązania nie spełniały wymagań i musieliśmy zaprogramować moduł pozwalający na tworzenie opisów w standardzie allegro w PrestaShop i zadbać o to, aby dane przekazywane z i od allegro miały ten standard. To pozwoliło na ustandaryzowanie opisów w systemach klienta. Wyzwaniem było także wdrożenie dwóch sklepów w ramach jednego systemu wykorzystując tryb multistore.

Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki Toolbox

Zakres prac

Wdrożenie składało się z standardowych trzech faz Wdrożenia sklepu internetowego i było realizowane zgodnie z naszym procesem, który stosujemy z licznymi udoskonaleniami od ponad 5 lat. Łącznie zamówienie było realizowane w 13 etapach, które pozwoliły klientowi rozumieć proces wdrożenia i w pełni mieć nad nim kontrolę od strony otrzymywania rezultatów oraz rozliczeń.

FazaEtap
Analiza
  • Warsztat
  • Analiza wymagań
  • Analiza techniczna
Projektowanie
  • Warsztat
  • Projektowanie graficzne
Programowanie
  • Konfiguracja środowiska wdrożeniowego
  • Wdrożenie głównej ścieżki zakupowej
  • Wdrożenie podstron
  • Dostosowanie backoffice
  • Migracja danych
  • Integracje
  • Przygotowanie marketingowe sklepu
  • Premiera
Rezultat
Analiza

W pierwszej fazie dogłębnie zrozumieliśmy potrzeby klienta. Ustaliliśmy podział prac tak, aby w pierwszej kolejności zrealizować najistotniejsze funkcje sklepu, a pozostałe funkcje zrealizować w ramach rozwoju projektu. Takie rozwiązanie pozwala klientowi refinansować rozwój z wzrostu sprzedaży.

Projektowanie graficzne

Projektowanie graficzne poprzedziliśmy warsztatami w ramach których zainteresowane osoby po stronie klienta oraz po naszej stronie brały czynny udział w planowaniu wizji projektu. Po zebraniu wizji przez projektanta graficznego na spotkaniach warsztatowych przystąpiliśmy do etapu projektowania graficznego. W ramach tego etapu projektant graficzny przygotował koncept strony głównej. Po stworzeniu konceptu strony głównej projektant graficzny przygotował wszystkie pozostałe widoki wymagane do wdrożenia w sklepie internetowym. Podczas postępu prac spotykaliśmy się z klientem, aby omawiać każdy z elementów graficznych sklepu. Korzystamy z nowoczesnych narzędzi do projektowania graficznego, dzięki temu mogliśmy w czasie rzeczywistym udostępniać klientowi projekt graficzny i zarazem oznaczać elementy, które wymagały prac po spotkaniu.

Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki Toolbox
Wdrożenie

Po zakończeniu fazy projektowania graficznego przeszliśmy do fazy wdrożenia. Wdrożenie zrealizowaliśmy zgodnie z metodologią Scrum. Wraz z rozpoczęciem wdrożenia precyzyjnie rozpisaliśmy wszystkie zadania w narzędziu projektowym z podziałem na sprinty. Takie podejście pozwala efektywniej prowadzić spotkanie planujące sprint na których zwykle precyzujemy szczegóły wymagań zadań. Standardem dla nas jest to, aby prezentować rezultaty prac na serwerze deweloperskim, tak aby klient mógł także w własnym zakresie sprawdzać rezultaty prac.

W ramach wdrożenia dokonaliśmy także licznych integracji z systemami płatniczymi, dostawcami oraz systemem ERP.

Podsumowanie

Wdrożenie sklepu internetowego dla marki Toolbox udało się z pełnym powodzeniem wdrożyć i rezultat naszych prac można zobaczyć bezpośrednio pod adresem toolbox.pl. Wdrożenie wyniosło łącznie 530 godzin.

Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki Toolbox
Menu

Daniel Tomaszewski

Managing Director

Daniel Tomaszewski - Managing Director

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach

Spotkajmy się i porozmawiajmy o tym jak możemy zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Bezpłatna konsultacja

Historie sukcesów naszych klientów