Stworzenie bloga to dobry pomysł na dodanie wartości Twojej marce. Blog firmowy jest potężnym narzędziem, które pozwala rozwinąć Twoją strategię marketingu internetowego poprzez oferowanie treści związanych z Twoimi produktami, usługami lub filozofią firmy. Ponadto dzięki niemu możesz stać się autorytetem w określonym temacie, a jednocześnie nawiązać bezpośredni kontakt z odbiorcami.
Blog firmowy to dobry sposób na skierowanie ruchu do Twojej strony lub sklepu internetowego. Większa widoczność oznacza wyższą konwersję wizyt na sprzedaż Twoich produktów i usług. Jednak, aby uzyskać maksymalną rentowność swojego bloga, treść musi spełniać szereg wymagań. Język musi być wyważony, informacje przydatne, a strona wizualna bloga intuicyjna, estetyczna i responsywna.
Jeśli myślisz o rozpoczęciu przygody z blogowaniem, podpowiemy Ci 10 rzeczy, które powinieneś wiedzieć zanim zaczniesz. A zatem ruszamy!
Poznaj wszystkie zalety posiadania bloga
Pierwsze pytanie, które możesz sobie zadać, to „Jak blog może pomóc mojej marce?” Przede wszystkim jest to idealna przestrzeń do zdobywania rozgłosu i reputacji poprzez ujawnianie swoich wartości i inspiracji. Z drugiej strony pozwala nawiązać dialog z odbiorcami, wsłuchując się w to, czego potrzebują i czego od Ciebie wymagają. Ponadto jest to podstawowe narzędzie do pozycjonowania SEO, które pomaga wspinać się po szczeblach w wyszukiwarkach internetowych. Ale najistotniejszą zaletą jest to, iż blog jest sposobem na skierowanie ruchu do Twojej strony lub sklepu internetowego. Większa widoczność oznacza wyższą konwersję i wzrost sprzedaży.
Twórz wartościowe treści
Prowadzenie bloga wiąże się z wieloma godzinami pracy, a ponieważ zamierzasz je poświęcić, rób to dostarczając wysokiej jakości treści. W końcu jesteś ekspertem w temacie i masz możliwość przekazania swoim czytelnikom przydatnej wiedzy.
Ważne jest, aby cała pasja, którą wkładasz w swoją pracę, znalazła odzwierciedlenie w Twoich tekstach. Internet to przestrzeń pełna nieistotnych informacji, wkładem Twojego bloga powinno być dostarczanie prawdziwych, użytecznych i wciągających treści. Tylko wtedy utrzymasz zainteresowanie odbiorców.
Uporządkuj swoje posty, aby zachować ciągłość
Czasami zaczynamy projekty z wielkim entuzjazmem i stopniowo ten entuzjazm zanika. Jedną z przyczyn takiej sytuacji jest brak planowania.
Nasza codzienność jest skomplikowana, mamy obowiązki i zadania do wykonania, zawsze brakuje nam czasu! Dlatego improwizacja jest zwykle złym pomysłem, ponieważ kreatywność nie pojawia się wtedy, gdy tego chcemy. Radzimy zarezerwować sobie czas na uporządkowanie przyszłych publikacji, tworząc kalendarz treści z kilkutygodniowym wyprzedzeniem. Wykorzystaj swoje godziny koncentracji, aby napisać więcej niż jeden post i zostawić go w harmonogramie. Ciągłość jest niezbędna podczas tworzenia bloga, aby na zawsze pozostać w pamięci użytkowników.
SEO jest ważne, ale to nie wszystko
Sformułowanie ‘zoptymalizowane pod kątem SEO’ bez wątpienia może nam pomóc w pozycjonowaniu naszego posta. Obecnie ceni się takie wymagania jak oryginalność, jakość tekstów, a jednocześnie czytelność dla użytkownika. Aby to zrobić, postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami:
- Używaj krótkich zrozumiałych zdań.
- Wstaw treści audiowizualne.
- Użyj pogrubienia, aby uwypuklić to, co jest najważniejsze w Twoim tekście.
- Twórz listy.
- Przeczytaj ponownie swój tekst przed opublikowaniem.
Oferuj więcej niż tylko tekst.
Jak już wspomnieliśmy wcześniej, istnieje kilka formuł, które pozwalają połączyć się z czytelnikiem i dodatkowo sprawić, by skupił wzrok na piśmie. W każdym poście możesz umieścić obrazy, filmy, infografiki czy grafiki animowane GIF. Dzięki temu Twój post będzie łatwiejszy do przyswojenia, bardziej kreatywny i atrakcyjniejszy dla odbiorców. Należy pamiętać, że skupienie uwagi staje się w obecnych czasach coraz trudniejsze i jest to dobry pomysł, aby zapewnić rozrywkę czytelnikowi aby pozostał dłużej na naszej stronie, a nawet wracał do naszego serwisu.
Pamiętaj o responsywnej stronie wizualnej.
Responsywny design pozwala na przeglądanie zawartości Twojego bloga nie tylko na komputerze, ale z także na dowolnym urządzeniu mobilnym. Oznacza to, że kiedy korzystamy z telefonu komórkowego lub tabletu, mamy dostęp do tych samych doskonale ustrukturyzowanych informacji. W ostatnich latach gwałtownie wzrosło wykorzystanie telefonów komórkowych. Z jakiego urządzenia codziennie czytasz posty i przeglądasz informacje? Być może twoja odpowiedź da ci wskazówkę co do wagi tego wymogu.
Twórz społeczność i współpracuj z innymi blogerami.
Współpraca jest napędem rozwoju, a blogowanie jest do tego bardzo przydatne. W rzeczywistości istnieje szeroko stosowana praktyka zwana blogowaniem gości, która polega na zapraszaniu innych blogerów lub ekspertów do udziału w Twojej przestrzeni i na odwrót. Jest to strategia budowania linków, która umożliwia łatwe pozyskiwanie linków do Twojej strony. Ale dodatkowo ma to wiele zalet:
- Rozszerzasz zasięg swojego bloga.
- Poprawiasz swój osobisty wizerunek.
- Zyskujesz większą widoczność dzięki współpracy.
- Przekazujesz cenne informacje innym autoryzowanym głosem niż Twój.
- Wygrywasz oryginalnością.
- Rozpowszechniaj swoje posty
Rozpowszechniaj swoje posty
Stworzenie dobrze napisanego, uporządkowanego i zoptymalizowanego posta wymaga czasu. Po publikacji musisz uzyskać z niego maksymalną rentowność! Udostępnij go w sieciach społecznościowych swojej marki, wyślij za pośrednictwem newslettera lub wykorzystaj w reklamach płatnych. Celem jest maksymalizacja żywotności opublikowanego posta, a tym samym zwiększenie konwersji.
Przeanalizuj swoje statystyki
Aplikacje takie jak Google Analytics pomagają mierzyć sukces publikacji za pomocą takich danych, jak liczba odwiedzin, współczynnik odrzuceń i postępy w czasie. Nie warto mieć obsesji na punkcie statystyki, ale warto rozumieć, że jest ona sojuszniczką i dostarcza nam bardzo cennych informacji o zainteresowaniach naszych odbiorców.
Pisanie bloga powinno sprawiać przyjemność
Posiadanie bloga wzbogaca, zwiększa kreatywność i na pewno sprawi, że staniesz się lepszym profesjonalistą. Bądź cierpliwy, ponieważ blogowanie to wyścig na długim dystansie, a wyniki nie są natychmiastowe. Więc kiedy przyjdą, ciesz się tym co ze sobą przyniosą.
Jeśli rozumiesz, jak ważne jest tworzenie bloga firmowego, ale nie masz odwagi podjąć tego kroku, skontaktuj się z nami, a chętnie Ci doradzimy. Śmiało wydobądź z siebie blogera!