Co to jest SEO i dlaczego tego potrzebujesz?

SEO (search engine optimization) stało się kluczowym elementem digital marketingu. SEO obecnie nie jest już opcją, ale potrzebą: bycia widocznym w Internecie. Wkraczając w cyfrowy świat koniecznie musisz poznać i wykorzystać wszystkie zalety dobrego SEO. Zobaczmy co to jest SEO i dlaczego tak ważna jest optymalizacja strony pod kątem SEO.

Co to jest SEO

Pozycjonowanie organiczne lub pozycjonowanie SEO jest odpowiedzialne za ułatwienie wyszukiwania Twojej strony lub sklepu przez wyszukiwarki internetowe. W praktyce polega na optymalizacji pozycjonowania strony internetowej i uwidocznienia Twojej witryny na pierwszych miejscach wyników w wyszukiwarkach internetowych.
Dzięki tej strategii marketingowej możesz zwiększyć ruch na swojej stronie z wyszukiwarek, a jest to znacznie tańsza technika niż angażowanie reklam płatnych. Dodatkowo wysoka pozycja w wyszukiwarce w połączeniu z dobrą wizytówką Google zapewni Twojej marce wiarygodność, dzięki której będziesz mógł skuteczniej dotrzeć do grupy docelowej klientów.

Rodzaje pozycjonowania SEO

Różne rodzaje SEO to różne sposoby administrowania stroną internetową pod kątem jej widoczności w wyszukiwarkach. Metodologia SEO uwzględnia działania w zakresie ulepszania jakości treści na stronie, poprawę techniki kodowania, nasycenie słowami kluczowymi, podniesienie szybkości ładowania strony.

Najczęściej działania SEO koncentrują się wokół następujących obszarów:

1. Pozycjonowanie SEO na stronie.

SEO bezpośrednio na stronie internetowej polega to na optymalizacji kodu html serwisu w celu uzyskania jak najlepszej pozycji w wynikach i preferencjach użytkowników, gdy szukają oni produktów lub usług w Internecie. Minifikacja użytych stylów, naprawa drobnych usterek kodu, wymiana grafik na lekkie formaty i inne techniki podnoszenia wydajności strony internetowej to zaledwie podstawowy zestaw działań SEO na stronie, jednak przeważnie wystarczający by awansować o kilka pozycji w wynikach wyszukiwania. Pierwsze pozycje z reguły wymagają nieskazitelnego kodu.

2. Pozycjonowanie treści strony.

Pozycjonowanie treści strony polega na optymalizacji pisanej treści stron. Chodzi o tworzenie odpowiednich treści, które są unikatowe i różnią się od konkurencji. Tutaj potrzebni są profesjonaliści doświadczeni w komunikowaniu się w branży – a więc tacy, którzy opanowali specyficzne niuanse językowe swojej branży i łączą je z najskuteczniejszymi strategiami komunikacji. Treść musi być unikatowa, nasycona słowami kluczowymi, a także bogata w odwołania do specjalistycznych terminów branżowych, aby maksymalnie wykorzystać potencjał ukryty w pisanej treści strony.

3. Pozycjonowanie poza stroną.

SEO poza stroną to zestaw działań wykonywanych poza Twoją witryną, aby poprawić jej pozycję w wyszukiwarkach. Jest to bardziej skomplikowana metoda pozycjonowania, ponieważ wymaga ingerencji w linki oraz wdrożenia dobrych praktyk rekomendowanych przez dostawców różnych wyszukiwarek (np. Google, Bing, Yandex itp.). Jeśli postawisz na SEO off page, poprawisz autorytet swojej domeny. W tym celu konieczne jest jest wykonanie i przestrzeganie szeregu reguł i wymagań, których weryfikacja przez dostawców wyszukiwarek może trwać nawet ponad miesiąc (liczy się trwałość działań SEO). 

Prawidłowe wdrożenie obszernych wymagań dostawców bezpośrednio i znacząco przekłada się na pozycję strony w danej wyszukiwarce. Jednym z najważniejszych aspektów SEO off page jest przeprowadzenie dogłębnej analizy słów kluczowych przed rozpoczęciem działań. W ten sposób łatwiej będzie Ci treści, które precyzyjnie trafiają do odbiorców istotnych dla Twojej firmy.

Dlaczego SEO jest ważne

Dzięki przygotowaniu oryginalnych i dobrej jakości tekstów możesz dotrzeć do dużej liczby osób w stosunkowo niedługim czasie oraz przy ograniczonych zasobach na inwestycję. Jest to doskonały sposób na to, aby grupa docelowa poznała Twoją markę i pozytywnie na nią zareagowała.

Dzięki dobrym komentarzom, regularnej obecności w portalach społecznościowych oraz udostępnianiu treści zewnętrznych możesz sprawić, że Twoja strona będzie cieszyła się doskonałym pozycjonowaniem. Decydujące znaczenie ma wykorzystanie sieci społecznościowych do dystrybucji Twoich treści, a także do generowania aktualnych wiadomości o produktach i usługach. SEO to jedna z najlepszych inwestycji, jakie możesz poczynić, aby Twoja strona lub sklep internetowy przyciągnął potencjalnych klientów i został odnajdywany przez wyszukiwarki po użyciu konkretnych fraz. 

Ponadto, wyszukiwarki to złożone aplikacje, które poddawane są stałej aktualizacji przed dostawców wyszukiwarek. Dla przykładu oznacza to, że jeśli zależy Ci na pierwszej pozycji w wyszukiwarce Google (lub innej wyszukiwarce popularnej na danym rynku) to musisz regularnie dostosować swoją stronę do zmieniających się wytycznych. W praktyce obserwujemy stałe śrubowanie norm wydajności stron internetowych. 

W ostatecznym rozrachunku, SEO jest niezbędne aby wykorzystać pełnię możliwości w środowisku cyfrowym. Pozycjonowanie strony internetowej i wynoszenie jej na najwyższe pozycje w wyszukiwarkach internetowych jest nieodzowną częścią skutecznego digital marketingu. Kluczem jest bycie widocznym dla tych, którzy mogą potencjalnie zaspokoić swoją konkretną potrzebę (wyrażoną w wyszukiwarce poprzez słowo kluczowe) na naszej stronie.

Wnioski:

SEO to filar Twojego biznesu w sieci. Zadowalające wyniki są osiągalne poprzez przeprowadzenie operacji na kodzie strony, treściach pisanych widocznych na stronie oraz najpopularniejszych miejscach poza stroną (np. w mediach społecznościowych). Należy zawsze postrzegać optymalizację pod kątem wyszukiwarek jako strategię długoterminową, poprzedzoną analizą słów kluczowych oraz doborem odpowiedniego języka komunikacji. Spodziewany wzrost ruchu na stronie z wyszukiwarki jest osiągalny stosunkowo szybko i nakładem niedużych kosztów. Dla popularnych słów kluczowych pierwsze miejsca w wyszukiwarkach są obecnie dostępne niemal wyłącznie dla stron internetowych, które są stale i profesjonalnie optymalizowane pod kątem SEO.

Chcesz, abyśmy pomogli Ci w pozycjonowaniu stron internetowych