Czym jest marketing treści?

Co to jest content marketing?

Marketing treści polega na tworzeniu i publikowaniu wartościowych treści na Twojej stronie internetowej, blogu, czy w sklepie internetowym (e-commerce). Ten rodzaj marketingu powinien być nieodłączną częścią Twojej strategii marketingowej.

Marketing treści opiera się na strategicznym podejściu, skoncentrowanym na tworzeniu i dystrybucji wartościowych, odpowiednich i spójnych treści, których zadaniem jest przyciągnąć i utrzymać jasno określoną grupę odbiorców, a ostatecznie prowadzić do konwersji wizyt na sprzedaż produktów lub usług. Content marketing wychodzi ponad sprzedaż produktów oraz usług – chodzi o promowanie przydatnych treści dla potencjalnych klientów, a tym samym pomaganie im w rozwiązywaniu ich problemów i potrzeb.

Obecnie marketing treści jest wykorzystywany przez wiodące marki na rynku. Korzystają z niego duże korporacje, międzynarodowe firmy produktowe i usługowe, a także małe firmy na całym świecie.

W wielu przypadkach firmy przesyłają nieistotne informacje, próbując sprzedać swoje produkty lub usługi bez dodawania żadnej wartości około produktowej. Przesyłają nam informacje, które nawet nie są interesujące, przez niektórych odbiorców uważane za spam. Jest to kompletne przeciwieństwo marketingu treści.

Marketing jest niemożliwy bez świetnej treści!

Jakościowe i wartościowe treści są obecne we wszystkich gałęziach marketingu, a są one tworzone w następujących obszarach:

  • Media społecznościowe: content marketing jest podstawą marketingu w mediach społecznościowych. Angażująca treść musi przykuć uwagę użytkownika w ułamku sekundy, kierując do Twojego sklepu internetowego. 
  • Usługa SEO: wyszukiwarki takie jak Google nagradzają strony wypełnione wysokiej jakości treścią. Interakcje z użytkownikiem, jakość multimediów, bogactwo opisu – to wszystko wpływa na pozycję Twojej strony w wyszukiwarkach.
  • SEM: Aby Twoje reklamy Google i Facebook działały, potrzebujesz świetnych opisów.
  • Inbound marketing: marketing wrażeń, tutaj kluczowe znaczenie będzie miała odpowiednia treść, która dociera do klienta i jest przekazywana, aby konwertować i pozyskiwać nowe leady oraz zwiększać ruch na Twojej stronie.
  • Marketing e-mailowy: Spam jest karany, a wysyłanie wiadomości e-mail wyłącznie z zamiarem sprzedaży bez jakiejkolwiek około sprzedażowej wartości dodanej dla klienta nie ma już sensu. W kampaniach e-mail marketingowych coraz częściej pojawią się wartościowe treści mające na celu zainspirować klienta, podświadomie zachęcając do konkretnych decyzji sprzedażowych. 

Jak rozpocząć content marketing?

Jeśli chcesz samodzielnie rozpocząć działania w zakresie content marketingu, pierwszym krokiem jest założenie bloga na Twojej stronie. Tam należy systematycznie generować wysokiej jakości unikalne treści związane z przyjętą przez nas strategią pozycjonowania strony. Na początku będzie to trudne, ale im więcej czasu poświęcisz na pisanie i tworzenie, tym szybciej dojdziesz do perfekcji.

Jak tworzyć treści wysokiej jakości?

Pisz o bieżących sprawach: możesz pisać o aktualnościach, które już wzbudzają zainteresowanie. Przeprowadzaj wywiady z osobami, które są w jakiś sposób związane z Twoją branżą, produktem lub usługą. Znani ludzie lub ci, którzy angażują się i generują wpływ społeczny (np. influencerzy) mogą wspomagać Cię swoimi zasięgami. Twórz artykuły w formacie listy, aby były łatwiejsze do czytania i przyswojenia. Zaangażuj swoich użytkowników i pozyskaj informacje, jakie treści chcieliby czytać. Daj im to, o co proszą. Bądź oryginalny, nadając tytuły swoim tekstom. Nigdy nie rób tego samego, co wszyscy. Mieszaj teksty z obrazami i filmami, aby zawartość strony była przyjemna w odbiorze.