Współcześnie na rynku funkcjonuje wiele agencji odpowiadających za e-commerce i pozycjonowanie. Niektóre przedsiębiorstwa mają wieloletnie doświadczenie rynkowe, inne działają niedawno, ale charakteryzują się innowacyjnością i świeżym spojrzeniem na świat. Jak wybrać odpowiednią agencję dla e-commerce i SEO oraz czy warto trzymać się jej dłużej? Podpowiadamy.
Zacznijmy od tego, że współczesne zasady optymalizacji strony internetowej sklepu wymagają działań agencji (mniejszych lub większych). Budowanie zespołów do tworzenia contentu lub własnego działu SEO nie ma sensu na dłuższą metę, bo to rozwiązanie droższe, wymagające większego nakładu czasu i bardziej ryzykowne biznesowo.
Agencje funkcjonujące na rynku od lat lub takie, które śledzą trendy wiedzą, że odpowiednie podejście do optymalizacji witryny internetowej pod kątem wymagań wyszukiwarek, ale też użytkowników to klucz do prawidłowego generowania zysków ze sprzedaży w sieci. Wyłącznie skuteczne działania na tym polu pomogą kształtować proces zakończony konwersją. Za takie działania może wziąć się skuteczna agencja e-commerce i SEO. Jak znaleźć firmę, która naprawdę może przynieść zyski?
Krok pierwszy: poszukiwania odpowiedniej agencji e-commerce i SEO
Agencja e-commerce zajmuje się optymalizacją sklepu internetowego pod kątem sprzedaży. Pomaga zaplanować plan na promocję witryny, implementuje wysokiej jakości content prosprzedażowy i działa tak, aby użytkownik odwiedzający stronę był zainteresowany skorzystaniem z naszej oferty. Z kolei agencja SEO skupia swoją działalność wokół pozycji witryny w Google. Odpowiada za pozycjonowanie stron internetowych, buduje ranking witryny, tworzy linkowanie i planuje, jakie słowa kluczowe wdrożyć, aby poprawić ruch.
Poszukiwanie odpowiedniej agencji SEO lub e-commerce to proces polegający na analizie ocen innych użytkowników, weryfikacji dotychczas wykonanych zleceń i referencji, know-how i możliwości kadrowych firmy uwzględniając nasz projekt. Przykładowo: duży sklep internetowy o horyzontalnym charakterze musi być obsługiwany przez agencję, której zasoby ludzkie będą w stanie wdrożyć odpowiedni content i wykonać pozycjonowanie pod określone frazy.
Dlaczego warto mieć zaufaną agencję e-commerce i SEO?
Jeżeli udało nam się już znaleźć agencję SEO i e-commerce, warto dać sobie czas na dotarcie współpracy. Pracownicy powinni zrozumieć intencje klienta, a ten powinien z kolei wyczuć, jakimi intencjami kieruje się dana agencja. Wraz z zacieśnieniem współpracy, projekt może być rozszerzany, a zakres współpracy jeszcze większy niż na początku.
To wszystko sprawia, że dobra współpraca przekłada się na obopólne zaufanie. Z jakiego względu warto mieć zaufaną agencję e-commerce i SEO?
- Zaufana firma zrozumie nasze intencje, możliwości i oczekiwania, dzięki czemu szybciej przeprowadzi projekt zgodnie z naszą wizją.
- Działanie ze sprawdzoną agencją to mniejsze ryzyko „przestrzelenia” środków i większa szansa na sukces kampanii lub optymalizacji.
- Firma zajmująca się naszym SEO lub całą działalnością e-commerce jest w stanie „z marszu” przejąć określony projekt, wdrażając poszczególnych pracowników w obowiązki.
Zdj 2. Czas poświęcony na kontrolę agencji SEO możesz poświęcić np. na optymalizację procesu produkcji
Źródło: https://pixabay.com/illustrations/e-commerce-shipping-shipping-company-8656646/
Współpraca oparta na zaufaniu i długofalowym podejściu do marketingu internetowego to klucz do sukcesu. Pozwala rozwijać firmę i spokojnie oczekiwać na efekty promocji marki w sieci. Jeżeli nie mamy zaufania do agencji SEO lub e-commerce, będziemy poświęcać zbyt dużo czasu na kontrolowanie ich pracy. To z kolei zamyka możliwość dynamicznej ekspansji firmy (np. opracowując nowe rozwiązania produktowe lub pomysły na rozwój kolejnych działów). Zmniejsza się też rentowność inwestycji w promocję i współpracy z agencją. Zaufanie jest elementem najważniejszym, jeżeli pozycjonowanie i reklama w e-commerce mają przynieść zyski.