Rozwiązania e-commerce dla branży home&decor – najczęściej wdrażane innowacje 

Wyobraź sobie, że możesz zaaranżować swoje wnętrze bez wychodzenia z domu – dopasować kolor kanapy, dobrać idealną lampę, a wszystko to zobaczyć i kupić w swoim salonie dzięki kilku kliknięciom. Właśnie tak zmieniają się zakupy w branży home&decor. Ta zmiana jest możliwa, ponieważ sklepy internetowe wprowadzają coraz bardziej zaawansowane rozwiązania, które nie tylko ułatwiają wybór, ale też sprawiają, że zakupy stają się prawdziwą przyjemnością. Jakie innowacje podbijają rynek? Poznaj rozwiązania e-commerce dla branży home&decor!

Rynek home decor w Polsce i na świecie

Home&decor to rynek produktów wyposażenia wnętrz. Należysz do niego, jeśli proponujesz swoim klientom tekstylia, meble, dekoracje, pokrycia podłogowe itp. O swoją przyszłość nie musisz się obawiać, bowiem branża home&decor ma tendencję wzrostową. Statystyki wskazują, że w tym roku jej wartość wyniesie 133,60 mld USD.

Aby uczknąć coś dla siebie z tego tortu, musisz jednak trzymać rękę na pulsie, czyli podążać za trendami. Jednym z tych głównych na rynku aranżacji wnętrz są zakupy online. Konsumenci coraz częściej korzystają z Internetu, aby znaleźć i kupić produkty potrzebne do urządzenia mieszkania. Szacuje się, że w tym roku e-commerce będzie odpowiadać za 30,4% sprzedaży, natomiast w 2029 roku wskaźnik ten będzie wynosił ponad 37%.

Oznacza to tylko jedno – branża home&decor musi inwestować w rozwiązania e-commerce. Te powinny nie tylko wspierać sprzedaż, ale i całą ścieżkę zakupową – od inspiracji, przez podjęcie decyzji, aż do zakupu i opieki po nim. Aby to było możliwe, branża home&decor musi inwestować w nowoczesne technologie, takie jak PrestaShop. Pozwalają one tworzyć skalowalne i elastyczne sklepy internetowe, które będą odpowiadać na potrzeby współczesnego i stale zmieniającego się rynku.

Jak powinien wyglądać sklep internetowy dla branży meblowej? Poznaj top rozwiązania e-commerce dla branży home&decor

Sklep internetowy dla branży home&decor powinien być nie tylko estetyczny, ale także funkcjonalny, intuicyjny i inspirujący. Dlaczego? Musisz bowiem wiedzieć, że w przypadku mebli i dekoracji e-commerce ma nie tylko sprzedawać, ale też inspirować. Jest to niezbędne, ponieważ niemal 80% klientów deklaruje, że pomysły na to, jak urządzić swoje wnętrze, znajduje właśnie w sieci, a niemal 30% uprawia webrooming. W praktyce oznacza to, że sklep internetowy dla branży wyposażenia wnętrz powinien mieć:

Atrakcyjny, przemyślany design

Sklep powinien odzwierciedlać styl sprzedawanych produktów. Jeśli oferuje nowoczesne, minimalistyczne meble, strona również powinna być nowoczesna i przejrzysta. W przypadku produktów w stylu vintage warto zastosować odpowiednie kolory i detale. Przemyślany design to także wysokiej jakości, duże zdjęcia, które pozwalają klientom zapoznać się z produktami. Najlepiej, jeśli pokazują one towar z różnych perspektyw i w rzeczywistych aranżacjach.

Ciekawostka! Aż 87,6% respondentów uznaje zdjęcie produktu za kluczowy element doświadczenia zakupowego, a także podkreśla, że woli zdjęcia, które ukazują użytkowe cechy produktu i przedstawiają go w przyjemnej dla oka aranżacji.

Zaawansowane narzędzia do wizualizacji i konfiguracji

Stół na wymiar, indywidualny dobór uchwytów do szafek, możliwość obszycia firany, dopasowanie wnętrza szafy czy koloru kuchennego zlewozmywaka do indywidualnego gustu – w branży home&decor króluje kastomizacja. Pojęcie to oznacza nic innego jak możliwość personalizacji zamówienia poprzez zmianę koloru, materiału, wymiarów lub dodania dodatkowych usług. Rozwiązania pozwalające na personalizację zamówienia zastosowaliśmy w sklepie sklep.wisan.pl.

Rozwiązania e-commerce dla branży home&decor - najczęściej wdrażane innowacje 

Zdj. 1 Przykład zaawansowanego konfiguratora produktu w naszym sklepie sklep.wisan.pl.

Konfigurator produktów to jednak nie wszystko. Jeśli chcesz iść o krok dalej, budując sklep na PrestaShop, możesz zapewnić swoim klientom wizualizacje AR (rozszerzona rzeczywistość). Pozwalają one na umieszczenie wybranego produktu w przestrzeni, a tym samym lepsze wyobrażenie sobie, jak będzie wyglądał w salonie czy sypialni.

Prosta i intuicyjna nawigacja

Wyobraź sobie, że możesz zaaranżować swoje wnętrze bez wychodzenia z domu – dopasować kolor kanapy, dobrać idealną lampę, a wszystko to zobaczyć i kupić w swoim salonie dzięki kilku kliknięciom. Właśnie tak zmieniają się zakupy w branży home&decor. Ta zmiana jest możliwa, ponieważ sklepy internetowe wprowadzają coraz bardziej zaawansowane rozwiązania, które nie tylko ułatwiają wybór, ale też sprawiają, że zakupy stają się prawdziwą przyjemnością. Jakie innowacje podbijają rynek? Poznaj rozwiązania najczęściej wdrażane w sklepach internetowych z branży home&decor.

Sekcja inspiracji i porad, czyli blog wspierający sprzedaż

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, znaczna część konsumentów przed decyzją zakupową szuka inspiracji i porad wnętrzarskich w sieci. Strategia sprzedaży internetowej nie może więc skupiać się tylko na tym ostatnim kroku, czyli dodaniu produktu do koszyka. Działając w kategorii home, musisz wyposażyć stronę w firmowy blog, który będzie inspirował, radził i wspierał sprzedaż, a także pozwoli Ci zadbać o SEO własnego sklepu. 

Dobrym pomysłem na content są przewodniki po stylach wnętrzarskich, poradniki dotyczące dekorowania z przykładami oraz inspiracje dotyczące tego, jak wykorzystywać produkty z oferty w konkretnych aranżacjach. Strony e-commerce z branży décor powinny być również przygotowane do publikacji interaktywnych katalogów lub lookbooków, które pokazują aranżacje wnętrz z produktami dostępnymi w sklepie, pozwalając klientom zobaczyć produkty w kontekście. Takie rozwiązanie wdrożyliśmy dzięki PrestaShop, m.in. w sklepie mondex.pl.

Rozwiązania e-commerce dla branży home&decor - najczęściej wdrażane innowacje 

Zdj.2 Lookbook w sklepie naszej realizacji – mondex.pl.

Personalizacja i rekomendacje

Nowoczesne sklepy internetowe muszą odpowiadać na potrzeby klienta – nawet zanim on sobie je uświadomi. Stąd must-have e-sklepów są systemy rekomendacji, które podpowiadają produkty na podstawie wcześniejszych wyborów klientów lub  proponują asortyment z tej samej kategorii. Takie rozwiązania zachęcają do uzupełniania koszyka o dodatkowe rzeczy, a tym samym zwiększają jego wartość.

Rozwiązania e-commerce dla branży home&decor - najczęściej wdrażane innowacje 

Zdj. 3 Rekomendacja produktów w sklepie mondex.pl.

Wartą uwagi opcją jest również możliwość zapisywania się na powiadomienia, gdy produkt wróci do sprzedaży. 

Wdrożenia omnichannel

Gorący trend marketingowy we wszystkich branżach to omnichannel, czyli sprzedaż wielokanałowa. Nie ominął on oczywiście e-commerce’ów z branży meblarskiej. Specjaliści podkreślają nawet, że to właśnie sprzedaż wielokanałowa połączona z webroomingiem i showroomingiem ma być jej przyszłością. Dlaczego? Ponieważ znaczna część klientów, choć nadal głównie finalizuje zakupy w salonach stacjonarnych, to poszukiwania produktów rozpoczyna w sieci. Informacji o nich najlepiej natomiast dostarczają e-sklepy. Precyzyjne połączenie świata online i offline jest więc kluczowym elementem nowoczesnego handlu.

Obsługa klienta i wsparcie przed- i pozakupowe

Znaczna część konsumentów deklaruje, że jedną z kluczowych kwestii jest dla nich dobra obsługa klienta. Jak do niej przygotować sklep internetowy? Przede wszystkim konieczne jest zadbanie o rozwiązania umożliwiające prowadzenie live chatów, na których będziesz udzielać pomocy w czasie rzeczywistym. Aby odciążyć obsługę klienta, warto też zadbać o sekcje FAQ – nawiązując do sklepie wisan.pl, możesz je wdrożyć przy każdym produkcie.

Rozwiązania e-commerce dla branży home&decor - najczęściej wdrażane innowacje 

Zdj. 4 Sekcja FQA przy produkcie w sklepie wisan.pl

PrestaShop pozwala również na wdrożenie opinii i recenzji klientów, które również warto wykorzystywać do budowania zaufania i podniesienia standardu obsługi.

Programy lojalnościowe

Sklep internetowy z branży wyposażenia wnętrz powinien być również przygotowany na obsługę programów lojalnościowych. Klienci chętnie w nich uczestniczą, bowiem każdy wie, że urządzanie domu wymaga niejednych zakupów online. Oferowanie rabatów lub punktów, które można wymieniać na zniżki lub prezenty, to dobry sposób na budowę lojalności.

Wdrożenia w branży home & decor z PrestaShop

Kastomizacja, obsługa różnych kanałów sprzedaży, wykorzystanie nowych technologii, UX design – to tylko niektóre z wyzwań, jakie stoją przed ecommerce z branży home&decor. Sprawiają one, że wdrożenie sklepu sprzedającego meble, dekoracje czy akcesoria domowe jest wymagające. Na szczęście rozwiązaniem są takie technologie jak PrestaShop. Jako rozwiązanie open source pozwala na dostosowanie sklepu do potrzeb danej marki.

W Sellision zajmujemy się wdrożeniami e-commerce dla klientów B2B, B2C oraz D2C. Nasze realizacje możesz obejrzeć, odwiedzając zakładkę portfolio. Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami i rozwiń swój e-commerce.

Źródła:

  1. www.statista.com/outlook/cmo/furniture/home-decor/worldwide
  2. www.marketingcharts.com/?camp=excel&src=mc&type=textlink
  3. www.internityhome.pl/odkrywaj/prognozy-wnetrzarskie-raport-trendow-pinteresta-2022/
  4. www. clear-communication-group-sp-z-o-o.prowly.com/94529-80-proc-polakow-korzysta-z-internetu-wybierajac-meble-i-artykuly-aranzacji-wnetrz