Nikt z nas nie zna w pełni zasad działania algorytmów Google, ale przeprowadzając testy i dogłębne analizy każdy może zrozumieć SEO – optymalizację klasyfikowania stron internetowych w rankingach wyszukiwarek. Warto jednak pamiętać, że wiedza ta pozostaje aktualna tylko do najbliższej zmiany wzorów algorytmu. Pozycjonowanie SEO to taktyki i techniki opierające się na wysiłku i wytrwałości. Wysiłek ten opłaca się, o ile podjęte zostaną właściwe kroki oraz skuteczne i “czyste” działania.
10 faktów, których być może nie wiedziałeś o SEO:
- Znaczenie domeny:
Zdecyduj się na nazwę domeny, która zawiera słowo kluczowe, pod którym w pierwszej kolejności chcesz się pozycjonować. Jest to słowo, po wpisaniu którego użytkownik wyszukiwarki zobaczy właśnie Twoją stronę. Staraj się, aby domena była jak najkrótsza. Muszą to być domeny TLD (domeny najwyższego poziomu), takie jak: .com, .net, .org, .pl, .info.
- Stale aktualizuj zawartość swojej witryny:
Nie ma nic lepszego dla SEO Twojej strony, niż jej codzienna aktualizacja. Jeśli często aktualizujesz witrynę, boty Google będą ją częściej odwiedzać.
- Uwzględnij słowa kluczowe w adresie URL stron i tekstach na stronie:
W ten sposób robotom łatwiej będzie sklasyfikować tematykę Twojej strony. Umieszaj słowa kluczowe w tekstach pojawiających się na stronie, ale bez nadużywania i nadmiernych powtórzeń! Wystarczy, że umieścisz je na początku, w środku i na końcu artykułu.
- Zwróć uwagę na hierarchię tytułów:
Umieść słowa kluczowe przynajmniej w tytule H1 i H2, w pozostałej części tytułu dołącz synonimy słowa kluczowego, aby utworzyć sformułowanie semantyczne. Nie zapominaj, że – choć interesują nas algorytmu Google – piszesz przede wszystkim dla ludzi, a nie dla robotów. Zaleca się umieszczanie w treści plików multimedialnych, takich jak wideo, audio itp. Google rozumie, że treści zawierające wideo lub multimedia są bardziej interesujące dla użytkownika i zwykle dostarczają treść wysokiej jakości.
- Optymalizuj kod HTML strony, aby nie ważył zbyt wiele:
Wiele CMS-ów, takich jak Prestashop i WordPress (jeśli mamy je nasycone wtyczkami) ma zwykle dużo „śmieciowego kodu”, który jest trudniejszy do przeszukania dla wyszukiwarek. Dlatego tak ważna jest optymalizacja strony internetowej.
- Używaj słów kluczowych „long tails”:
W ramach budowania strategii słów kluczowych pracuj nad „długimi słowami kluczowymi”, które – choć nie generują dużego ruchu – przynoszą wizyty bardziej konkretne, ponieważ są frazami precyzyjnymi i bardzo szczegółowymi. Pamiętaj, że długie słowa kluczowe są znacznie łatwiejsze i szybsze do pozycjonowania niż TOPowe słowa używane przez wszystkich graczy w Twojej branży.
- Nie umieszczaj w tytule strony więcej niż 55 znaków:
W tytułach używaj najmocniejszych słów kluczowych. W przypadku lokalnego SEO koniecznie podaj nazwę swojego miasta. Poświęć również chwilę na zdefiniowanie 145 znaków do meta opisu i postaraj się, aby był jak najbardziej atrakcyjny dla użytkownika. Pamiętaj, że dzięki dobremu meta opisowi Twojej strony, oprócz zwiększenia liczby kliknięć, zwiększasz CTR – bardzo ceniony przez Google współczynnik kliknięć w link.
- Monitoruj trendy dotyczące najpopularniejszych słów kluczowych:
Korzystaj z Google Trends. Trendy wyszukiwania danego słowa kluczowego przez użytkowników mogą być dla Ciebie wielką niespodzianką.
- Twórz wewnętrzne linki zwrotne:
Im więcej wewnętrznych linków zwrotnych, tym lepiej. Są one tak samo ważne jak zewnętrzne ponieważ pomagają algorytmom Google lepiej indeksować Twoją stronę.
- Zawsze przestrzegaj 4 faz strategii SEO:
Analiza (Czego oczekujemy?), Strategia (Jak to zrobimy?), Wykonanie (Dyscyplina i wytrwałość) oraz Pomiary (Jaki jest wynik?). Jeśli nie uzyskałeś pożądanych rezultatów, przeanalizuj przyczyny i zmień kierunek swojej strategii SEO. Jeśli Twoje działania zadziałały, jesteś na dobrej drodze i musisz stosować ją dalej z wytrwałością i wysiłkiem. SEO to nie magia, a wytrwałość i ciężka praca.
My z ogromną chęcią pomożemy Ci pozycjonować Twoją stronę w Google.