Jak optymalizować sklep internetowy PrestaShop pod kątem SEO?

Sklepy internetowe w Polsce cieszą się ogromną popularnością. Badania przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRIS) wskazują, że w 2024 roku ponad 60 proc. mieszkańców naszego kraju regularnie odwiedza platformy e-commerce, aby robić zakupy w sieci. Jak wyróżnić własny sklep internetowy oparty na PrestaShop? Najlepiej za pomocą działań SEO. W jaki sposób zoptymalizować sklep bazujący na tej platformie, aby osiągnąć wysokie wyniki w wynikach wyszukiwania?

Ogromny ruch w sektorze e-commerce sprawia, że w każdej branży znajdziesz co najmniej kilka sklepów internetowych. Konkurencja jest duża, ale można wygrać z nią, stosując odpowiednie techniki optymalizacyjne, poprawiające pozycję witryny e-commerce w wynikach wyszukiwania. Różnego rodzaju techniki SEO możesz wykorzystać m.in. w działaniach dla sklepów PrestaShop. 

Czym charakteryzują się sklepy oparte o PrestaShop? Co to takiego?

PrestaShop to platforma umożliwiająca budowę sklepu internetowego, oparta o ogólnodostępną i darmową licencję open source. Narzędzie umożliwia przygotowanie sklepu pod zróżnicowany charakter wielu branż, ale także udostępnia funkcje ułatwiające obsługę procesu zakupowego. PrestaShop pozwala na dopasowanie sklepu do własnych potrzeb, wdrożenie nowoczesnego systemu dodawania produktów do koszyka, płatności, kontaktu itd. Wielu użytkowników uważa PrestaShop za najlepszy system do budowania i zarządzania e-commerce. Nieograniczone możliwości sprawiają, że możesz dopasować pod siebie najmniejszy detal własnego sklepu. Sklepy PrestaShop są zwykle stabilne, płynne, bezpieczne (mają wdrożoną np. pełną procedurę ochrony płatności), ale też niezwykle funkcjonalne. Spełniają kryteria dotyczące UX. Z tego względu dużo łatwiej dopasować je do potrzeb wyszukiwarek www, niż np. w przypadku innych systemów.

Jak optymalizować sklep internetowy PrestaShop pod kątem SEO?
Backoffice PrestaShop 8

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie sklepu internetowego opartego o PrestaShop?

Z jakiego powodu pozycjonowanie stron opartych o PrestaShop to dobre rozwiązanie? Przede wszystkim jest to skuteczny sposób promocji sklepu internetowego w sieci. Optymalizacja pozwali Ci pozyskać grupę klientów rzeczywiście zainteresowanych Twoimi produktami, która wyszukuje Cię w sieci na bazie określonych fraz kluczowych.

Zainteresowanie klientów może przełożyć się na wzrost konwersji w postaci sprzedaży produktów. Oznacza to, że inwestując w SEO możesz liczyć na poprawę obrotów. Poprzez pozycjonowanie przyciągasz użytkowników, którzy mają realne potrzeby zakupowe, a nie przypadkowe osoby, które zauważą gdzieś przypadkową reklamę. 

Optymalizacja sklepów PrestaShop to sposób na wyprzedzenie konkurencji w bezpośrednim pojedynku na pozycję w wyszukiwarce Google, ale też poprawa zaufania klienta (ten widząc stronę wyżej wiąże ją z pewnością zakupów), a także zwiększenie świadomości marki wśród odbiorców, co może wpłynąć na sprzedaż w innych okresach.

W jaki sposób optymalizować sklep e-commerce pod kątem SEO?

Istnieje kilka sposobów na poprawę pozycji sklepu PrestaShop w wyszukiwaniach Google. Jakie z nich należy wdrożyć w pierwszej kolejności?

  • Prawidłowa struktura strony – pamiętaj, aby zadbać o wdrożenie nagłówków, przygotowanie mapy strony, odpowiednio czytelnych adresów URL.
  • Zdefiniowanie i wdrożenie słów kluczowych – sprawdź popularność słów kluczowych w Twojej branży i wdrażaj je w treści opisów i podstron sklepu internetowego.
  • Przygotowanie prosprzedażowych opisów – teksty na stronie muszą być eksperckie, dynamiczne, prosprzedażowe i zrozumiałe dla odbiorcy. Istotne jest, aby zawierały słowa kluczowe.
  • Zmniejszenie czasu ładowania strony – poprawia to walory UX i SEO jednocześnie. Czas ładowania strony możesz zmniejszyć m.in. przez uporządkowanie kodu, wyeliminowanie zbędnych elementów i przeniesienie sklepu na bardziej wydajny serwer.

PrestaShop możesz optymalizować także przez wewnętrzne i zewnętrzne linkowanie, blokowanie indeksacji części podstron (np. RODO), dopasowanie meta danych do aktualnych potrzeb SEO czy prowadzenie regularnego bloga przy sklepie. To wszystko pomoże osiągnąć sukces.

Wiedza naszych specjalistów

Zobacz więcej