Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki LASHBOOM!

image
O PROJEKCIEUSŁUGITECHNOLOGIA
Dla marki wdrożyliśmy sklep internetowy na najnowszej wersji oprogramowania PrestaShop oraz zmigrowaliśmy dane z starego do nowego sklepu. Proces wdrożenia składał się z fazy Analizy, Projektowania graficznego oraz Wdrożenia.

Zobacz: lashboom.de
  • Wdrożenie B2C
  • Serwisowanie
  • Optymalizacja
  • Sprzedaż międzynarodowa
  • Zwiększenie lojalności
  • PrestaShop
Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki LASHBOOM!

O marce

Producent od 2014 roku tworzy profesjonalne produkty do stylizacji oraz liftingu rzęs. Produkty marki mają wysoką rozpoznawalnością na rynkach niemieckojęzycznych. Produkty marki chętnie stosowane są przez profesjonalne salony, a klienci sami zabiegają o tą markę w salonach. Marka obecnie cieszy się wysoką rozpoznawalnością na rynkach DACH za sprawą prowadzoncyh działań marketingowych wspólnie z klientem. Dla marki istotna jest także ekspansja na rynkach europejskich oraz dbanie o wysoki poziom doświadczeń wymagany przez klientów poszukujących produktów najwyższej klasy.

Wyzwanie

Marka zwróciła się do nas w celu wdrożenia nowego sklepu internetowego na platformie PrestaShop wraz z migracją danych ze starego sklepu w oparciu o oprogramowanie WordPress – WooCommerce. Dla klienta istotne było nasze doświadczenie w integracji niemieckiego systemu ERP JTL z którym mieliśmy wcześniej doświadczenie współpracując z klientami z rynku niemieckiego. Klient wraz z wdrożeniem oczekiwał zrobienia rewolucji, która wraz z nowym designem oraz postawieniem klientów w centrum uwagi pozwoli marce dynamicznie rozwijać się na coraz to bardziej konkurencyjnym rynku. Klient także wchodził na nowe rynki, więc wdrożenie wykonaliśmy z wykorzystaniem trybu multistore, który pozwolił klientowi na uruchomienie równolegle kilku sklepów na danych Państwach w ramach jednego systemu.

Wraz z pierwszymi rozmowami wiedzieliśmy, że musimy zadbać o wyjątkowy design oraz zadbać o lojalizację klientów, którzy w większości przypadków są klientami powracającymi, robiącymi częste zakupy zaopatrzeniowe do salonu. Dlatego też we wdrożeniu wzięliśmy za kolejny cel zwiększenie konwersji oraz lojalności klientów w wyniku czego wdrożyliśmy nasz dedykowany autorski program lojalnościowy, o którym możesz poczytać na naszej stronie.

Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki LASHBOOM!

Zakres prac

Wdrożenie przeprowadzono zgodnie z naszym procesem, który stale udoskonalamy przez ponad 5 lat i składa się z trzech standardowych faz. Wdrożenie podzielono na 13 etapów, co pozwoliło klientowi na pełne zrozumienie procesu, a także na kontrolowanie go od strony otrzymywania rezultatów i rozliczeń.

FazaEtap
Analiza
  • Warsztat
  • Analiza wymagań
  • Analiza techniczna
Projektowanie
  • Warsztat
  • Projektowanie graficzne
Programowanie
  • Konfiguracja środowiska wdrożeniowego
  • Wdrożenie głównej ścieżki zakupowej
  • Wdrożenie podstron
  • Dostosowanie backoffice
  • Migracja danych
  • Integracje
  • Przygotowanie marketingowe sklepu
  • Premiera
W ramach wdrożenia można wyszczególnić:
  1. Wdrożenie dedykowanego programu lojalnościowego
  2. Kompletna modyfikacja procesu zakupowego
  3. Przestrzeń dla ambasadorów marki
  4. Tryb multistore do obsługi sklepów na różnych rynkach
  5. Blog
  6. FAQ

Rezultat

Analiza

W pierwszej fazie dogłębnie zrozumieliśmy potrzeby klienta oraz wykorzystaliśmy nasze doświadczenie zdobyte w codziennej obsłudze marketingowej i programistycznej naszych klientów z tej samej branży w jakiej działa klient – Beauty. Klient działa na rynku niemieckim co dla nas nie stanowi problemu, ponieważ wielu klientów z tego rynku obsługujemy od strony programistycznej jak i marketingowej. Ustaliliśmy podział prac tak, aby w pierwszej kolejności zrealizować najistotniejsze funkcje sklepu, a pozostałe funkcje zrealizować w ramach rozwoju projektu. W tym celu wykorzystaliśmy metodę MoSCoW. Takie rozwiązanie pozwala klientowi refinansować rozwój z wzrostu sprzedaży. Dzięki temu możemy lepiej badać wpływ zmian w sklepie na poziom konwersji wraz z wprowadzaniem nowych funkcjonalności. Podczas końcowego etapu wdrożenia wdrożyliśmy także nasz dedykowany program lojalnościowy, który dla klienta jest fundamentalnym elementem zwiększania lojalności klientów. Klient nie miał wcześniej doświadczenia z systemem PrestaShop, więc odbyliśmy szereg warsztatów oraz szkoleń pokazujących klientowi jak system działa i pozwala na efektywniejsze prowadzenie sprzedaży w stosunku do wcześniejszego systemu CMS, który nie sprawdzał się dobrze od strony backoffice.

Projektowanie graficzne

Projektowanie graficzne poprzedziliśmy warsztatami w ramach których zainteresowane osoby po stronie klienta oraz po naszej stronie brały czynny udział w planowaniu wizji projektu. Na spotkanie zaprosiliśmy także specjalistę marketingowego, który doradzał jakie rozwiązania warto zastosować, aby zwiększać sprzedaż w sklepie internetowym. Ponieważ najczęściej po wdrożeniu prowadzimy dla klientów działania marketingowe to dbamy od samego początku, aby wdrażany sklep zaspokajał przede wszystkim potrzeby przyszłych klientów sklepu. Takie podejście okazało się bardzo pomocne bo zaraz po wdrożeniu dla klienta zaczeliśmy świadczyć usługi prowadzenia reklam, kampani oraz pozycjonowania. Dzięki temu marka zarabia więcej, nasze działania są efektywniejsze, a klienci stają się bardziej lojalni korzystając z sklepu, który po prostu sprawia im przyjemność podczas zakupów. Po zebraniu wizji przez projektanta graficznego na spotkaniach warsztatowych przystąpiliśmy do etapu projektowania graficznego. W ramach tego etapu projektant graficzny przygotował koncept strony głównej, który po drugiej iteracji w pełni spełnił oczekiwania klienta. Po stworzeniu konceptu strony głównej projektant graficzny przygotował wszystkie pozostałe widoki wymagane do wdrożenia w sklepie internetowym. Podczas postępu prac spotykaliśmy się z klientem, aby omawiać każdy z elementów graficznych sklepu. Korzystamy z nowoczesnych narzędzi do projektowania graficznego, dzięki temu mogliśmy w czasie rzeczywistym udostępniać klientowi projekt graficzny i zarazem oznaczać elementy, które wymagały prac po spotkaniu.

Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki LASHBOOM!
Wdrożenie

Po zakończeniu fazy projektowania graficznego przeszliśmy do fazy wdrożenia. Wdrożenie zrealizowaliśmy zgodnie z metodologią Scrum. Dzięki zastosowaniu Scrum projekty zawsze wdrażamy pomyślnie, bo wraz z postępem prac prowadzimy z klientem szeroką komunikację ustalając zakres prac i dostosowując się do zmian. Dzięki temu klient miał pewność, że sklep internetowy zostanie zrealizowany zgodnie z jego oczekiwaniami, a my mieliśmy pewność, że projekt zostanie ukończony w terminie i zgodnie z założonym budżetem.

Wraz z rozpoczęciem wdrożenia precyzyjnie rozpisaliśmy wszystkie zadania w narzędziu projektowym z podziałem na sprinty. Takie podejście pozwala efektywniej prowadzić spotkanie planujące sprint na których zwykle precyzujemy szczegóły wymagań zadań.

Sprinty trwały średnio co 14 dni i kończyły się spotkaniem prezentującym rezultaty prac w zadaniach. Standardem dla nas jest to, aby prezentować rezultaty prac na serwerze deweloperskim, tak aby klient mógł także w własnym zakresie sprawdzać rezultaty prac.

W ramach wdrożenia dokonaliśmy także licznych integracji z systemami płatniczymi na rynku niemieckim, dostawcami oraz systemem ERP JTL-Wawi. Integracja z JTL-Wawi była o tyle skomplikowana, że wymaga migracji danych z zachowaniem identyfikatorów, które nie mogły zostać naruszone co jest bardzo trudne kiedy dane częściowo są szyfrowane i powiązywane szyfrowanym kluczem. Dzięki doświadczeniu zespołu projektowego oraz konsultanta JTL udało się pomyślnie zmigrować dane i zarazem utrzymać wszystkie dane klientów w nowym sklepie internetowym i wprowadzić klientów w nowe doświadczenia zakupowe na nowym poziomie lojalności.

Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki LASHBOOM!

Podsumowanie

Wdrożenie sklepu internetowego dla marki LASHBOOM! udało się z pełnym powodzeniem wdrożyć i rezultat naszych prac można zobaczyć bezpośrednio pod adresem lashboom.de. Wdrożenie wyniosło łącznie 600 godzin i udało się zrealizować w niecałe 5 miesięcy od momentu rozpoczęcia realizacji zamówienia.

Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki LASHBOOM!
Menu

Daniel Tomaszewski

Managing Director

Daniel Tomaszewski - Managing Director

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach

Spotkajmy się i porozmawiajmy o tym jak możemy zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Bezpłatna konsultacja

Historie sukcesów naszych klientów