Wdrożenie B2C oraz B2B PrestaShop dla marki Mondex

image
O PROJEKCIEUSŁUGITECHNOLOGIA
Dla marki Mondex zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy sklep internetowy na najnowszej wersji oprogramowania PrestaShop. W pierwszej kolejności wdrożyliśmy sklep B2C i następnie wdrożyliśmy w ramach tego samego systemu sklep B2B. Wraz z wdrożeniem dokonaliśmy szeregu indywidualnych integracji oraz wersji językowych z dedykowanymi domenami.

Zobacz: mondex.pl
  • Wdrożenie B2C
  • Serwisowanie
  • Zwiększenie lojalności
  • Transformacja cyfrowa
  • PrestaShop
Wdrożenie B2C oraz B2B PrestaShop dla marki Mondex

O marce

Firma Mondex działając od 1986 roku w branży wyposażenia wnętrz wypracowała silną pozycję na rynku krajowym. Jest producentem towarów opatrzonych markami Affek Design oraz Cookini. W ofercie znaleźć można zastawy stołowe, szkło, sztućce, tekstylia, a także meble oraz oświetlenie. Marka Mondex nie tylko dba o wygląd, ale także o wysoką funkcjonalność, wysoką jakość produktów, dążąc do perfekcji, aby w pełni zadowolić klientów.

Wyzwanie

Marka zwróciła się do nas z wdrożeniem sklepu internetowego na oprogramowaniu PrestaShop dla klientów B2C oraz B2B. Podczas pierwszych spotkań wypracowaliśmy plan w ramach którego zaplanowaliśmy tak wdrożenie, aby w pierwszej kolejności wdrożyć sklep B2C oraz zaraz po wdrożeniu przejść do wdrożenia sklepu B2B w ramach tego samego oprogramowania rozszerzając sklep o rolę użytkownika B2B. Takie podejście wymagało dobranie odpowiednio technologii oraz rozwiązań. Wszystko to zaplanowaliśmy w dokumentacji funkcjonalnej oraz na projekcie graficznym. Wyzwaniem także było to, aby sklep zintegrować z bardzo starym systemem ERP, który wymagał między systemami kolejnej aplikacji, która transformowała dane między systemami. Ponadto wraz z wdrożeniem na polski rynek robiliśmy wdrożenie na pozostałe 3 rynki z różnymi domenami w ramach jednego systemu.

Wdrożenie B2C oraz B2B PrestaShop dla marki Mondex

Zakres prac

Wdrożenie przeprowadzono zgodnie z naszym procesem, który stale udoskonalamy przez ponad 5 lat i składa się z trzech standardowych faz. Wdrożenie podzielono na 13 etapów, co pozwoliło klientowi na pełne zrozumienie procesu, a także na kontrolowanie go od strony otrzymywania rezultatów i rozliczeń.

FazaEtap
Analiza
  • Warsztat
  • Analiza wymagań
  • Analiza techniczna
Projektowanie
  • Warsztat
  • Projektowanie graficzne
Programowanie
  • Konfiguracja środowiska wdrożeniowego
  • Wdrożenie głównej ścieżki zakupowej
  • Wdrożenie podstron
  • Dostosowanie backoffice
  • Migracja danych
  • Integracje
  • Przygotowanie marketingowe sklepu
  • Premiera
W ramach wdrożenia można wyszczególnić:
  1. Wdrożenie dwóch sklepów B2C oraz B2B w ramach jednego systemu
  2. Integracja z niestandardowym systemem ERP
  3. Wdrożenie różnych wersji językowych na różnych domenach w ramach jednego systemu
  4. Wdrożenie dedykowanego programu lojalnościowego
  5. Blog

Rezultat

Analiza

W pierwszej fazie dogłębnie zrozumieliśmy potrzeby klienta oraz wykorzystaliśmy nasze doświadczenie zdobyte w codziennej obsłudze marketingowej i programistycznej naszych klientów z tej samej branży w jakiej działa klient – Home & Decor. Wraz z wdrożeniem sklepu B2C planowaliśmy także wdrożenie sklepu B2B co wymagało znalezienia takich rozwiązań, które sprawdzą się w obu rolach i będą rozszerzać się dla klientów B2B. Ustaliliśmy podział prac tak, aby w pierwszej kolejności zrealizować najistotniejsze funkcje sklepu, a pozostałe funkcje zrealizować w ramach rozwoju projektu. W tym celu wykorzystaliśmy metodę MoSCoW. Ponadto wykonaliśmy warsztat z budowania Person, aby zdefiniować potrzebne funkcjonalności oczekiwane przez klientów B2C oraz B2B. Po zakończeniu wdrożenia, wdrożyliśmy także nasz dedykowany program lojalnościowy, który dla klienta jest fundamentalnym elementem zwiększania lojalności klientów.

Projektowanie graficzne

Projektowanie graficzne poprzedziliśmy warsztatami w ramach których zainteresowane osoby po stronie klienta oraz po naszej stronie brały czynny udział w planowaniu wizji projektu. Po zebraniu wizji przez projektanta graficznego na spotkaniach warsztatowych przystąpiliśmy do etapu projektowania graficznego. W ramach tego etapu projektant graficzny przygotował koncept strony głównej, który po drugiej iteracji w pełni spełnił oczekiwania klienta. Po stworzeniu konceptu strony głównej projektant graficzny przygotował wszystkie pozostałe widoki wymagane do wdrożenia w sklepie internetowym. Podczas postępu prac spotykaliśmy się z klientem, aby omawiać każdy z elementów graficznych sklepu. Korzystamy z nowoczesnych narzędzi do projektowania graficznego, dzięki temu mogliśmy w czasie rzeczywistym udostępniać klientowi projekt graficzny i zarazem oznaczać elementy, które wymagały prac po spotkaniu.

Wdrożenie B2C oraz B2B PrestaShop dla marki Mondex
Wdrożenie

Wdrożenie jak każde inne zrealizowaliśmy zgodnie z metodologią Scrum. Dzięki zastosowaniu Scrum projekty zawsze wdrażamy pomyślnie, bo wraz z postępem prac prowadzimy z klientem szeroką komunikację precyzując zakres prac i dostosowując się do zmian, które zawsze mogą wyniknąć, kiedy klient poświęca więcej czasu na spełnienie swojej wizji. Dzięki temu klient miał pewność, że sklep internetowy zostanie zrealizowany zgodnie z jego oczekiwaniami, a my mieliśmy pewność, że projekt zostanie ukończony w terminie i zgodnie z założonym budżetem.

Wraz z rozpoczęciem wdrożenia precyzyjnie rozpisaliśmy wszystkie zadania w narzędziu projektowym z podziałem na sprinty. Takie podejście pozwala efektywniej prowadzić spotkanie planujące sprint na których zwykle precyzujemy szczegóły wymagań zadań.

Sprinty trwały średnio co 10 dni i kończyły się spotkaniem prezentującym rezultaty prac w zadaniach. Standardem dla nas jest to, aby prezentować rezultaty prac na serwerze deweloperskim, tak aby klient mógł także w własnym zakresie sprawdzać rezultaty prac.

W ramach wdrożenia dokonaliśmy także licznych integracji z systemami płatniczymi na rynkach zagranicznych oraz dokonaliśmy integracji z systemem ERP, który wymagał stworzenie indywidualnego rozwiązania do integracji.

Wdrożenie B2C oraz B2B PrestaShop dla marki Mondex

Wdrożenie sklepu internetowego dla marki Mondex udało się z pełnym powodzeniem wdrożyć i rezultat naszych prac można zobaczyć bezpośrednio pod adresem mondex.pl Wdrożenie wyniosło łącznie 450 godzin i udało się zrealizować w niecałe 4 miesięcy od momentu rozpoczęcia realizacji zamówienia.

Wdrożenie B2C oraz B2B PrestaShop dla marki Mondex
Menu

Daniel Tomaszewski

Managing Director

Daniel Tomaszewski - Managing Director

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach

Spotkajmy się i porozmawiajmy o tym jak możemy zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Bezpłatna konsultacja

Historie sukcesów naszych klientów