You are exploring the polish version of our page. Would you like to view this site in English?
Program lojalnościowy dla marki LASHBOOM!
O PROJEKCIE | USŁUGI | TECHNOLOGIA |
---|---|---|
Dobrze zaprojektowany program lojalnościowy może pomóc firmom zatrzymać klientów i zwiększyć sprzedaż. Jednym z takich przykładów jest dedykowany program lojalnościowy, który zbudowaliśmy dla marki LASHBOOM! Program ten składa się z trzech poziomów, które są przyznawane na okres trzech miesięcy, a użytkownicy mogą zdobywać poziomy w oparciu o próg punktowy. Użytkownik zbiera punkty za zdarzenia wykonane w sklepie. Zdarzenia przekazywane są za pomocą API do narzędzia marketing automation, który wywołuje zaplanowane sekwencje automatyczne. Nasz program lojalnościowy pomógł zwiększyć zaangażowanie klientów, zbudować lojalność wobec marki i napędzić wzrost przychodów. Zobacz: lashboom.de/treueprogramm |
| PrestaShop |
O marce
Producent od 2014 roku tworzy profesjonalne produkty do stylizacji oraz liftingu rzęs. Produkty marki mają wysoką rozpoznawalnością na rynkach niemieckojęzycznych. Produkty marki chętnie stosowane są przez profesjonalne salony, a klienci sami zabiegają o tą markę w salonach. Marka obecnie cieszy się wysoką rozpoznawalnością na rynkach DACH. Dla marki istotna jest także ekspansja na rynkach europejskich oraz dbanie o wysoki poziom doświadczeń wymagany przez klientów poszukujących marek najwyższej klasy.
Wyzwanie
Klient podczas wdrożenia sklepu internetowego zwrócił się do nas, aby wdrożyć koncept programy lojalnościowego, który mieliśmy opracowany na podstawie zebranych doświadczeń i wykonywanych badań nad utrzymaniem lojalności użytkowników. Dla klienta obszar ten jest bardzo istotny, ponieważ klienci zwykle zamawiają produkty do salonów i odbywa się to cyklicznie. Wraz z wdrożeniem programu lojalnościowego opracowaliśmy mechanizm przyznawania poziomów na ściśle określony czas co pozwala nam na zwiększenie komunikacji mail/sms/push za pomocą narzędzia marketing automation z którym dokonaliśmy integracji.
W ramach prac ustaliliśmy trzy poziomy lojalności oraz za jakie zdarzenia klient dostaje punkty. Między innymi klient miał dostawać punkty za zakupy o określonej wartości, zakupy określonych produktów czy chociażby pozostawienie recenzji.
Całość rozwiązania zaprogramowaliśmy w ramach naszego autorskiego modułu do PrestaShop oraz zintegrowaliśmy się za pomocą API z narzędziem do marketing automation, który wykonuje komunikację marketingową wysyłaną z naszego modułu.
Klient w ramach poziomów ma różne stałe rabaty, które muszą być odpowiednio pokazywane w sklepie co także stało się wyzwaniem, aby ustalić tak politykę rabatową w sklepie, aby stosowany był tylko najwyższy rabat.
Wdrożenie składało się z fazy projektowania graficznego, zaprogramowania modułu oraz wdrożenia komunikacji marketing automation. Kompleksowo zajęliśmy się wdrożeniem rozwiązania od A do Z planując i wdrażając komunikację na rynku Polskim oraz Niemieckim.
Rezultat
25% użytkowników będących w programie lojalnościowym stanowi przychód sklepu internetowego. Do udziału zapisało się prawie 6 tysięcy użytkowników. Klienci, którzy nie zapisali się do programu lojalnościowego i zdecydowali się złożyć ponowne zamówienie stanowią tylko 31.73% ogółu. Natomiast procent klientów, którzy zapisali się do programu i zdecydowali się na złożenie ponownego zamówienia wynosi 56.53%. Stali klienci, którzy nie są w programie składają średnio 4.93 zamówień. Natomiast klienci, którzy dołączyli do programu składają średnio 7.64 zamówień. Co daje średnio 2.71 zamówień więcej (wzrost o 60%).
Daniel Tomaszewski
Managing Director
Porozmawiajmy o Twoich potrzebach
Spotkajmy się i porozmawiajmy o tym jak możemy zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.
Bezpłatna konsultacja