Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki Didier Lab

image
O PROJEKCIEUSŁUGITECHNOLOGIA

Marka Didier Lab jest francuskim producentem lakierów hybrydowych. Marka poza sklepami stacjonarnymi oferuje swoje produkty na ponad 6 rynkach europejskich w kanale online. Wejście marki na rynki europejskie możliwe było dzięki naszym działaniom, które zaskutkowały wdrożeniem sklepu internetowego z indywidualnym projektem graficznym na podstawie systemu PrestaShop.

Zobacz: didierlab.pl
  • Wdrożenie B2C
  • Serwisowanie
  • Optymalizacja
  • Sprzedaż międzynarodowa
  • Zwiększenie lojalności
  • PrestaShop
Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki Didier Lab

O marce

Didier Lab to profesjonalne produkty do manicure, dzięki którym klientki tworzą najwyższej jakości stylizacje. Francuskie pochodzenie marki zapewnia mistrzowską jakość oraz szeroki wybór w zgodzie z najnowszymi trendami. W asortymencie klienci znajdą wszystkie najpotrzebniejsze produkty i akcesoria do manicure, takie jak bazy, topy, lakiery hybrydowe oraz kauczukowe. Marka bardzo aktywnie działa nie tylko w sprzedaży produktów ale także w wsparciu salonów pozwalając na zostanie salonem partnerskim. Kluczowym obszarem klienta jest także edukacja rynku, która przynosi klientowi coraz to większą rozpoznawalność szkoląc przyszłych specjalistów z wykorzystaniem najwyższej jakości produktów marki Didier Lab.

Wyzwanie

Marka zwróciła się do nas w celu projektowania graficznego i wdrożenia nowego sklepu internetowego na platformie PrestaShop. Producent zdobył popularność na rynku Litewskim i strategicznym celem dla klienta było wejścia na nowe i większe rynki na terenie Unii Europejskiej poprzez sprzedaż online oraz uruchomienie sprzedaży online na rynku litewskim. Dla klienta wyzwaniem było także wejście na te rynki z ograniczoną znajomością kwestii regulacji prawnych, logistyki oraz zwyczajów konsumenckich. Klient mógł z nami z powodzeniem i spokojem współpracować ponieważ doradzaliśmy w każdym obszarze, który wymagał wsparcia.

Każdy z rynków ma swoje specyficzne wymagania i preferencje, więc wdrożyliśmy sklep internetowy z wykorzystaniem trybu multistore, który pozwolił klientowi na ekspancje na nowe rynki z dedykowanymi domenami.

Wraz z pierwszymi rozmowami wiedzieliśmy, że musimy zadbać o wyjątkowy design oraz zadbać o lokalizację klientów, którzy w większości przypadków są klientami powracającymi, robiącymi częste zakupy zaopatrzeniowe do salonu jak i użytku prywatnego. Dlatego też we wdrożeniu wzięliśmy za kolejny cel zwiększenie konwersji oraz lojalności klientów w wyniku czego wdrożyliśmy nasz dedykowany autorski program lojalnościowy, o którym możesz poczytać na naszej stronie. 

Zakres prac

Wdrożenie przeprowadzono zgodnie z naszym procesem, który stale udoskonalamy przez ponad 5 lat i składa się z trzech standardowych faz. Wdrożenie podzielono na 13 etapów, co pozwoliło klientowi na pełne zrozumienie procesu, a także na kontrolowanie go od strony otrzymywania rezultatów i rozliczeń.

FazaEtap
Analiza
  • Warsztat
  • Analiza wymagań
  • Analiza techniczna
Projektowanie
  • Warsztat
  • Projektowanie graficzne
Programowanie
  • Konfiguracja środowiska wdrożeniowego
  • Wdrożenie głównej ścieżki zakupowej
  • Wdrożenie podstron
  • Dostosowanie backoffice
  • Migracja danych
  • Integracje
  • Przygotowanie marketingowe sklepu
  • Premiera
W ramach wdrożenia można wyszczególnić:
  1. Wdrożenie dedykowanego programu lojalnościowego
  2. Kompletna modyfikacja procesu zakupowego
  3. Funkcje ciągłego inspirowania klienta
  4. Przestrzeń dla ambasadorów marki
  5. Dedykowany skalowalny serwer wytrzymujący szczyty kampanii
  6. Tryb multistore do obsługi sklepów na różnych rynkach
  7. Doradztwo w wejściu na nowe rynki
  8. Blog
  9. FAQ

Rezultat

Analiza

W pierwszej fazie dogłębnie zrozumieliśmy potrzeby klienta oraz wykorzystaliśmy nasze doświadczenie zdobyte w codziennej obsłudze marketingowej i programistycznej naszych klientów z tej samej branży w jakiej działa klient – Beauty. Ustaliliśmy podział prac tak, aby w pierwszej kolejności zrealizować najistotniejsze funkcje sklepu, a pozostałe funkcje zrealizować w ramach rozwoju projektu. W tym celu wykorzystaliśmy metodę MoSCoW. Takie rozwiązanie pozwala klientowi refinansować rozwój z wzrostu sprzedaży. Dzięki temu możemy lepiej badać wpływ zmian w sklepie na poziom konwersji wraz z wprowadzaniem nowych funkcjonalności. Po zakończeniu wdrożenia, wdrożyliśmy także nasz dedykowany program lojalnościowy, który dla klienta jest fundamentalnym elementem zwiększania lojalności klientów. Klient nie miał wcześniej doświadczenia z systemem PrestaShop, więc odbyliśmy szereg warsztatów oraz szkoleń pokazujących klientowi jak system działa i pozwala na efektywniejsze prowadzenie sprzedaży w stosunku do wcześniejszego systemu CMS, który nie sprawdzał się dobrze od strony backoffice.

Projektowanie graficzne

Projektowanie graficzne poprzedziliśmy warsztatami w ramach których zainteresowane osoby po stronie klienta oraz po naszej stronie brały czynny udział w planowaniu wizji projektu. Zaraz po wdrożeniu dla klienta planowaliśmy świadczyć usługi prowadzenia reklam, kampani oraz pozycjonowania, więc już na etapie projektowania graficznego zdefiniowaliśmy przydatne funkcjonalności na przyszłość do wykorzystania podczas kampanii np. 3 produkty w cenie 2 lub funkcje rozbudowujące content na potrzeby pozycjonowania. Po zebraniu wizji przez projektanta graficznego na spotkaniach warsztatowych przystąpiliśmy do etapu projektowania graficznego. W ramach tego etapu projektant graficzny przygotował koncept strony głównej, który po drugiej iteracji w pełni spełnił oczekiwania klienta. Po stworzeniu konceptu strony głównej projektant graficzny przygotował wszystkie pozostałe widoki wymagane do wdrożenia w sklepie internetowym. Podczas postępu prac spotykaliśmy się z klientem, aby omawiać każdy z elementów graficznych sklepu. Korzystamy z nowoczesnych narzędzi do projektowania graficznego, dzięki temu mogliśmy w czasie rzeczywistym udostępniać klientowi projekt graficzny i zarazem oznaczać elementy, które wymagały prac po spotkaniu. 

Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki Didier Lab
Wdrożenie

Wdrożenie jak każde inne zrealizowaliśmy zgodnie z metodologią Scrum. Dzięki zastosowaniu Scrum projekty zawsze wdrażamy pomyślnie, bo wraz z postępem prac prowadzimy z klientem szeroką komunikację ustalając zakres prac i dostosowując się do zmian, które zawsze mogą wyniknąć kiedy klient poświęca więcej czasu na spełnienie swojej wizji. Dzięki temu klient miał pewność, że sklep internetowy zostanie zrealizowany zgodnie z jego oczekiwaniami, a my mieliśmy pewność, że projekt zostanie ukończony w terminie i zgodnie z założonym budżetem.

Wraz z rozpoczęciem wdrożenia precyzyjnie rozpisaliśmy wszystkie zadania w narzędziu projektowym z podziałem na sprinty. Takie podejście pozwala efektywniej prowadzić spotkanie planujące sprint na których zwykle precyzujemy szczegóły wymagań zadań.

Sprinty trwały średnio co 14 dni i kończyły się spotkaniem prezentującym rezultaty prac w zadaniach. Standardem dla nas jest to, aby prezentować rezultaty prac na serwerze deweloperskim, tak aby klient mógł także w własnym zakresie sprawdzać rezultaty prac.

W ramach wdrożenia dokonaliśmy także licznych integracji z systemami płatniczymi na rynku litewskim, polskim, francuskim oraz hiszpańskim.

Podsumowanie

Wdrożenie sklepu internetowego dla marki LASHBOOM! udało się z pełnym powodzeniem wdrożyć i rezultat naszych prac można zobaczyć bezpośrednio pod adresem didierlab.pl, didierlab.lt, didierlab.fr, didierlab.es. Wdrożenie wyniosło łącznie 450 godzin i udało się zrealizować w niecałe 4 miesięcy od momentu rozpoczęcia realizacji zamówienia.

Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki Didier Lab
Menu

Daniel Tomaszewski

Managing Director

Daniel Tomaszewski - Managing Director

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach

Spotkajmy się i porozmawiajmy o tym jak możemy zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Bezpłatna konsultacja

Historie sukcesów naszych klientów