Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki Wisan

image
O PROJEKCIEUSŁUGITECHNOLOGIA

Dla marki Wisan zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy sklep internetowy na najnowszej wersji oprogramowania PrestaShop oraz wprowadziliśmy szereg udogodnień dla klientów jak konfigurator produktów z funkcją obszycia produktów tekstylnych, zamawianie w metrach bieżących czy program lojalnościowy.


Zobacz: sklep.wisan.pl
  • Wdrożenie B2C
  • Serwisowanie
  • Optymalizacja
  • Zwiększenie lojalności
  • Transformacja cyfrowa
  • PrestaShop
Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki Wisan

O marce

Fabryka Firanek „Wisan” S.A. w Skopaniu jest przedsiębiorstwem o 60-cio letniej tradycji. Jej budowę rozpoczęto jeszcze przed II wojną światową w ramach Centralnego Okręgu Przemysłowego, ale dopiero w 1951 r. rozpoczęto produkcję tekstyliów. Obecnie Wisan jest jednym z 5-ciu głównych producentów firanek w Polsce i jednym z największych w Europie.

​​Od lat Wisan eksportuje znaczną część swoich wyrobów do ponad 30 krajów na całym świecie, głównie na bardzo wymagające rynki Europy Zachodniej jakimi są: Francja, Anglia, Szwecja, Niemcy, Holandia. Wyroby Wisan można również spotkać w RPA, Chile, Nowej Zelandii, USA i Kanadzie.

Wyzwanie

Klientami marki Wisan są zdecydowanie starsi użytkownicy powyżej 35 roku życia, a średnia wieku wynosi 45 lat. Dlatego też dla klienta istotne było dogłębne zrozumienie, że wdrażany sklep internetowy kierowany jest do dużo starszej grupy wiekowej co wymaga szczególnego podejścia do prostoty w projektowaniu i ograniczania przejść między funkcjami ograniczając te kroki do minimum. Kolejnym wyzwaniem dla marki było wprowadzenie tak sklepu, aby zachować spójność w migrowanych danych zbieranych od dziesiątek lat co wymagało także naszego dopasowania się do działających systemów i przeprowadzania ewolucji w procesach, które musiały być zrozumiałe także dla starszej kadry kierowniczej marki.

Kolejnym wyzwaniem było dodanie zaawansowanych funkcji dostosowania produktów i zamawianiu w metrażu. Konfigurator produktów, który krok po kroku prowadzi przez poszczególne etapy zaawansowanej konfiguracji. Rozwiązanie musiało zminimalizować ryzyko popełnienia błędu, zapewniając zadowolenie użytkownika, którego uszyty na wymiar produkt szybko i sprawnie ląduje w koszyku.

Zakres prac

Wdrożenie przeprowadzono zgodnie z naszym procesem, który stale udoskonalamy przez ponad 5 lat i składa się z trzech standardowych faz. Wdrożenie podzielono na 13 etapów, co pozwoliło klientowi na pełne zrozumienie procesu, a także na kontrolowanie go od strony otrzymywania rezultatów i rozliczeń.

FazaEtap
Analiza
  • Warsztat
  • Analiza wymagań
  • Analiza techniczna
Projektowanie
  • Warsztat
  • Projektowanie graficzne
Programowanie
  • Konfiguracja środowiska wdrożeniowego
  • Wdrożenie głównej ścieżki zakupowej
  • Wdrożenie podstron
  • Dostosowanie backoffice
  • Migracja danych
  • Integracje
  • Przygotowanie marketingowe sklepu
  • Premiera
W ramach wdrożenia można wyszczególnić:
  1. Wdrożenie dedykowanego programu lojalnościowego
  2. Wdrożenie zaawansowanego konfiguratora produktów
  3. Wdrożenie zamawiania w metrach bieżących
  4. Rozbudowanie backoffice o obsługę zamówień zewnętrznych
  5. Blog

Rezultat

Analiza

W pierwszej fazie dogłębnie zrozumieliśmy potrzeby klienta oraz wykorzystaliśmy nasze doświadczenie zdobyte w codziennej obsłudze marketingowej i programistycznej naszych klientów z tej samej branży w jakiej działa klient – Home & Decor. Ustaliliśmy podział prac tak, aby w pierwszej kolejności zrealizować najistotniejsze funkcje sklepu, a pozostałe funkcje zrealizować w ramach rozwoju projektu. W tym celu wykorzystaliśmy metodę MoSCoW. Takie rozwiązanie pozwala klientowi refinansować rozwój z wzrostu sprzedaży. Dzięki temu możemy lepiej badać wpływ zmian w sklepie na poziom konwersji wraz z wprowadzaniem nowych funkcjonalności. Po zakończeniu wdrożenia, wdrożyliśmy także nasz dedykowany program lojalnościowy, który dla klienta jest fundamentalnym elementem zwiększania lojalności klientów. Klient nie miał wcześniej doświadczenia z systemem PrestaShop, więc odbyliśmy szereg warsztatów oraz szkoleń pokazujących klientowi jak system działa i pozwala na efektywniejsze prowadzenie sprzedaży w stosunku do wcześniejszego systemu CMS, który nie sprawdzał się dobrze od strony backoffice.

Projektowanie graficzne

Projektowanie graficzne poprzedziliśmy warsztatami w ramach których zainteresowane osoby po stronie klienta oraz po naszej stronie brały czynny udział w planowaniu wizji projektu. Po zebraniu wizji przez projektanta graficznego na spotkaniach warsztatowych przystąpiliśmy do etapu projektowania graficznego. W ramach tego etapu projektant graficzny przygotował koncept strony głównej, który po drugiej iteracji w pełni spełnił oczekiwania klienta. Po stworzeniu konceptu strony głównej projektant graficzny przygotował wszystkie pozostałe widoki wymagane do wdrożenia w sklepie internetowym. Podczas postępu prac spotykaliśmy się z klientem, aby omawiać każdy z elementów graficznych sklepu. Korzystamy z nowoczesnych narzędzi do projektowania graficznego, dzięki temu mogliśmy w czasie rzeczywistym udostępniać klientowi projekt graficzny i zarazem oznaczać elementy, które wymagały prac po spotkaniu.

Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki Wisan
Wdrożenie

Wdrożenie jak każde inne zrealizowaliśmy zgodnie z metodologią Scrum. Dzięki zastosowaniu Scrum projekty zawsze wdrażamy pomyślnie, bo wraz z postępem prac prowadzimy z klientem szeroką komunikację ustalając zakres prac i dostosowując się do zmian, które zawsze mogą wyniknąć kiedy klient poświęca więcej czasu na spełnienie swojej wizji. Dzięki temu klient miał pewność, że sklep internetowy zostanie zrealizowany zgodnie z jego oczekiwaniami, a my mieliśmy pewność, że projekt zostanie ukończony w terminie i zgodnie z założonym budżetem.

Wraz z rozpoczęciem wdrożenia precyzyjnie rozpisaliśmy wszystkie zadania w narzędziu projektowym z podziałem na sprinty. Takie podejście pozwala efektywniej prowadzić spotkanie planujące sprint na których zwykle precyzujemy szczegóły wymagań zadań.

Sprinty trwały średnio co 10 dni i kończyły się spotkaniem prezentującym rezultaty prac w zadaniach. Standardem dla nas jest to, aby prezentować rezultaty prac na serwerze deweloperskim, tak aby klient mógł także w własnym zakresie sprawdzać rezultaty prac.

W ramach wdrożenia dokonaliśmy także licznych integracji z systemami płatniczymi na rynku litewskim, polskim, francuskim oraz hiszpańskim.

Podsumowanie

Wdrożenie sklepu internetowego dla marki Wisan udało się z pełnym powodzeniem wdrożyć i rezultat naszych prac można zobaczyć bezpośrednio pod adresem sklep.wisan.pl. Wdrożenie wyniosło łącznie 400 godzin i udało się zrealizować w niecałe 4 miesięcy od momentu rozpoczęcia realizacji zamówienia.

Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki Wisan
Menu

Daniel Tomaszewski

Managing Director

Daniel Tomaszewski - Managing Director

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach

Spotkajmy się i porozmawiajmy o tym jak możemy zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Bezpłatna konsultacja

Historie sukcesów naszych klientów