Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki Vipera Cosmetics

image
O PROJEKCIEUSŁUGITECHNOLOGIA

Vipera Cosmetics to marka z bogatą tradycją, dlatego wdrożenie sklepu internetowego musiało dorównać i idealnie odzwierciedlać ofertę firmy. Klient zwrócił się do nas, aby wykonać wdrożenie nowego sklepu, który poprawi wizerunek w Internecie oraz pozwoli marce na efektywniejszą pracę w marketingu.

  • Wdrożenie B2C
  • Serwisowanie
  • Transformacja cyfrowa
  • PrestaShop
Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki Vipera Cosmetics

O marce

Vipera Cosmetics to jedna z wiodących firm kosmetycznych w Polsce. Historia marki sięga 1987 roku. Vipera słynie z produktów tworzonych z certyfikowanych surowców i nietestowanych na zwierzętach, dzięki czemu cały asortyment jest przyjazny skórze i środowisku naturalnemu. Marka była wielokrotnie nagradzana w konkursach Laur Konsumenta, Odkrycie Roku, Perła Rynku Kosmetycznego, czy Godło – Jakość Produktu. Kosmetyki Vipera są dostępne w kilkudziesięciu krajach świata, głównie w krajach śródziemnomorskich, słowiańskich, na Bliskim Wschodzie, w Azji, w krajach Afryki Północnej i obu Amerykach.

Wyzwanie

Marka z powodzeniem rozwijała sprzedaż stacjonarną i zwróciła się do nas, aby przejść przez transformację cyfrową, rozszerzając sprzedaż o kanał sprzedaży internetowej. Dotychczas marka Internet traktowała czysto informacyjnie co powodowało, że klienci nie mogli w wygodny sposób dokonać zakupu produktów bezpośrednio od producenta. To skłoniło markę do zmiany strategii działań w ramach której sklep miał być wdrożony bezpośrednio na domenie sklepu zastępując dotychczasowe witryny informacyjne. Cała uwag klienta miała być kierowana na zakup. Wraz z wdrożeniem musieliśmy klienta przeprowadzić przez przebudowę oferty produktowej. Przebudowaliśmy całe menu i struktury kategorii, a następnie ponownie dopisaliśmy produktu w odpowiednie miejsca.

Wdrożenie wymagało integracji z systemem ERP, którą w całości przeprowadziliśmy. Zmodyfikowaliśmy u klienta politykę cenową produktów w celu lepszej widoczności promocji na stronie. Szczególnie trzeba było zadbać o wersję mobilną sklepu.

Wdrożenie było realizowane w ramach szerszych działań z klientem w celu przeprowadzenie klienta przez transformację cyfrową. Doskonale wiedzieliśmy, że wdrożenie jest tylko jednym z elementów potrzebnych do tego, aby marka efektywnie mogła sprzedawać w Internecie.

Zakres prac

Wdrożenie przeprowadzono zgodnie z naszym procesem, który stale udoskonalamy przez ponad 5 lat i składa się z trzech standardowych faz. Wdrożenie podzielono na 13 etapów, co pozwoliło klientowi na pełne zrozumienie procesu, a także na kontrolowanie go od strony otrzymywania rezultatów i rozliczeń.

FazaEtap
Analiza
  • Warsztat
  • Analiza wymagań
  • Analiza techniczna
Projektowanie
  • Warsztat
  • Projektowanie graficzne
Programowanie
  • Konfiguracja środowiska wdrożeniowego
  • Wdrożenie głównej ścieżki zakupowej
  • Wdrożenie podstron
  • Dostosowanie backoffice
  • Migracja danych
  • Integracje
  • Przygotowanie marketingowe sklepu
  • Premiera
W ramach wdrożenia można wyszczególnić:
  1. Integracja z niestandardowym systemem ERP
  2. Wdrożenie sklepu w ramach szerszych prac strategicznych nad transformacją cyfrową marki
  3. Blog

Rezultat

Analiza

W pierwszej fazie dogłębnie zrozumieliśmy potrzeby klienta oraz wykorzystaliśmy nasze doświadczenie zdobyte w codziennej obsłudze marketingowej i programistycznej naszych klientów z tej samej branży w jakiej działa klient – Beauty. Na spotkanie zaprosiliśmy także naszych specjalistów marketingowych, którzy doradzali jakie rozwiązania warto zastosować, aby zwiększać sprzedaż w sklepie internetowym. Etap analityczny wykazał nam braki po stronie klienta co pozwoliło klientowi na odpowiednio wczesne przygotowanie się. Dzięki temu zespół klienta oraz nasz zaoszczędził sporo czasu na wdrożeniu i mogliśmy wraz z gotowością techniczną przejść do premiery sklepu, bez oczekiwania na działania po stronie klienta.

Projektowanie graficzne

Projektowanie graficzne poprzedziliśmy warsztatami w ramach których zainteresowane osoby po stronie klienta oraz po naszej stronie brały czynny udział w planowaniu wizji projektu. Po zebraniu wizji przez projektanta graficznego na spotkaniach warsztatowych przystąpiliśmy do etapu projektowania graficznego. We wdrożeniu zadbaliśmy także o te elementy, które zgłaszali specjaliści marketingowi. Dzięki temu marka zarabia więcej, a klienci stają się bardziej lojalni korzystając z sklepu, który po prostu sprawia im przyjemność podczas zakupów. W ramach tego etapu projektant graficzny przygotował koncept strony głównej. Podczas projektowania graficznego przeznaczyliśmy dużo uwagi na ułożenie oferty produktowej w sklepie oraz nawigacji. Po stworzeniu konceptu strony głównej projektant graficzny przygotował wszystkie pozostałe widoki wymagane do wdrożenia w sklepie internetowym. Podczas postępu prac spotykaliśmy się z klientem, aby omawiać każdy z elementów graficznych sklepu. Korzystamy z nowoczesnych narzędzi do projektowania graficznego, dzięki temu mogliśmy w czasie rzeczywistym udostępniać klientowi projekt graficzny i zarazem oznaczać elementy, które wymagały prac po spotkaniu.

Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki Vipera Cosmetics
Wdrożenie

Wdrożenie jak każde inne zrealizowaliśmy zgodnie z metodologią Scrum. Dzięki zastosowaniu Scrum projekty zawsze wdrażamy pomyślnie, bo wraz z postępem prac prowadzimy z klientem szeroką komunikację precyzując zakres prac i dostosowując się do zmian, które zawsze mogą wyniknąć, kiedy klient poświęca więcej czasu na spełnienie swojej wizji. Dzięki temu klient miał pewność, że sklep internetowy zostanie zrealizowany zgodnie z jego oczekiwaniami, a my mieliśmy pewność, że projekt zostanie ukończony w terminie i zgodnie z założonym budżetem.

Wraz z rozpoczęciem wdrożenia precyzyjnie rozpisaliśmy wszystkie zadania w narzędziu projektowym z podziałem na sprinty. Takie podejście pozwala efektywniej prowadzić spotkanie planujące sprint na których zwykle precyzujemy szczegóły wymagań zadań.

Sprinty trwały średnio co 10 dni i kończyły się spotkaniem prezentującym rezultaty prac w zadaniach. Standardem dla nas jest to, aby prezentować rezultaty prac na serwerze deweloperskim, tak aby klient mógł także w własnym zakresie sprawdzać rezultaty prac.

W ramach wdrożenia dokonaliśmy także licznych integracji oraz dokonaliśmy integracji z systemem ERP, który wymagał stworzenie indywidualnego rozwiązania.

Podsumowanie

Wdrożenie sklepu internetowego dla marki Vipera Cosmetics udało się z pełnym powodzeniem wdrożyć i rezultat naszych prac można zobaczyć bezpośrednio pod adresem vipera.com.pl Wdrożenie wyniosło łącznie 350 godzin i udało się zrealizować w niecałe 3 miesięcy od momentu rozpoczęcia realizacji zamówienia.

Wdrożenie B2C PrestaShop dla marki Vipera Cosmetics
Menu

Daniel Tomaszewski

Managing Director

Daniel Tomaszewski - Managing Director

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach

Spotkajmy się i porozmawiajmy o tym jak możemy zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Bezpłatna konsultacja

Historie sukcesów naszych klientów